امیر خوراکیان معاون شواری عالی فضای مجازی کشور در دومین گردهمایی فعالین فضای مجازی کرمان گفت : عموم و فعالان فضای مجازی باید حضوری فعال داشته باشند ؛ اکنون توئیتر منشأ خبر سازی هاست و ما شاهد موفقیت روز به روز جوانان انقلابی هستیم و در شکست محاصره تبلیغاتی دشمن در توئیتر موفق شده ایم .

به گزارش “راه آرمان”؛ امیر خوراکیان معاون شورای عالی فضای مجازی کشور صبح امروز در دومین گردهمایی فعالین فضای مجازی استان کرمان اظهار داشت: در طلیعه ادامه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پس از چهل سال موفقیت های پی در پی و پیروزی در عرصه های مختلف در مقابل با دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی ما مفتخر شدیم که بیانیه گام دوم را از مقام معظم رهبری دریافت کنیم.


وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب غبار از گذشته انقلاب بر می گیرد و تاریخ انقلاب ، پیشینه نهضت ، اتفاقاتی که ملت ایران پشت سر گذاشته است را روشن می کند ، غبار را از این تاریخ می زداید و با قلمی بسیار شیرین و صمیمی تبیین و یاد آوری و تحلیل می کند نقطه ای که  در آن قرار گرفته ایم  و مسئولیت های آینده را تبیین می کنند .
معاون شورای عالی فضای مجازی کشور خاطر نشان کرد : این بیانیه نباید مانند برخی دیگر از فرمایشات رهبری با کم مهری مواجه شود و یا اینکه فکر کنیم صرفا با خواندن این بیانیه کار خود را انجام داده ایم بلکه بیانیه رهبری نقشه راه است و همه باید کمک کنند که شرح تفصیل شود و در ذیل هر کلید واژه و هر محوری که مطرح شده مأموریت ها و برنامه ها مشخص شود.
وی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان یادآور شد : اگر روزی ۶۵۰۰ شهید استان کرمان رفتند و در جبهه ها حضور پیدا کردند و حمله دشمن را خنثی کردند  امروز وظیفه جهادی جوانان شکستن این محاصره تبلیغاتی و پلتفرم هایی هستند که بستر رسانه ای اجتماعی واقع شده اند.
خوراکیان ادامه داد : ما امروز با پدیده ای مهم در دنیا مواجه هستیم که در آغاز با آن خیلی ساده برخورد شد و گمان کردیم نرم افزاری است اما بعد روشن شد که این سکوهایی بود تا عرصه جمع کند و همه فعالیت های بشر در درون آن است .


معاون شورای عالی فضای مجازی کشور متذکر شد:دشمن برای  محاصره تبلیغاتی ،میدانی را باز کرده است به وسعت پلتفرم ها و سکوهایی که پیام رسان ها روی آن ها فعال شده اند و رسانه های نوین در این پلتفرم ها گستره بسیار زیادی پیدا کرده است و تشویق به مشارکت در این رسانه ها بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد : در سال اخیر ما شاهد ۴ برابر شدن رشد جمعیت جهان در استفاده از پیام رسان ها هستیم و در یک سال حدود ۴۰۰ میلیون کاربر پیام رسان ها افزایش پیدا کرده است و جمعیت بزرگی و گستره پهنی در این رسانه ها فراهم شده است برای اقدامات و تنظیم امور بر اساس اراده و خواست افرادی که آنها را ایجاد کرده اند .

خوراکیان تشریح کرد: با این ابزارها داده هایی بزرگ در این رسانه ها تجمیع می شود که از آن ها برای تحلیل و شناخت ذائقه سنجی و هوش مصنوعی استفاده می کنند و محتواهایی متناسب با افراد طراحی می کنند .
وی با بیان این که ابزار جدی دیگر ربات ها هستند ؛ گفت : با استفاده از آنها به جای افراد اقدامات گسترده ای را انجام می دهند و به تعبیر رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چهار گونه محاصره در جنگ تبلیغاتی مشاهده می شود که شامل انتشار اخبار دروغ و مغرضانه، وارونه نشان دادن واقیعت ها و بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن محسنات بزرگ است .
خوراکیان با بیان این که هدف اصلی دشمن طبق فرمایش مقام معظم رهبری ایجاد ترس کاذب و مأیوس سازی مردم و مدیران کشور از آینده است و اقداماتی که ما می توانیم انجام دهیم این است که در مورد پلتفرم ها مسئولین باید خیلی هوشیار باشند .
معاون شورای عالی فضای مجازی کشور افزود : اگر ما در کلان سیاست ارتباطات کشور توجه نکنیم خواهیم دید خواسته یا ناخواسته میدانی برای پلتفرم ها و سکوهای خارجی که مدیریت آن در دست دشمنان انقلاب اسلامی است فراهم کرده ایم .
وی گفت : ولی عموم و فعالان فضای مجازی باید حضوری فعال داشته باشند ؛ اکنون توئیتر منشأ خبر سازی هاست و ما شاهد موفقیت روز به روز جوانان انقلابی هستیم و در شکست محاصره تبلیغاتی دشمن در توئیتر موفق شده ایم .
خوراکیان یادآور شد :باید حضوری فعال همراه با شناخت و مهارت های لازم برای برای شکستن محاصره تبلیغاتی داشته باشیم .
خوراکیان در پایان گفت : هماهنگ عمل کردن گروه های انقلابی ، تولید محتوا و سامانه شبکه توزیع محورهایی هستند که می توانند برای شکستن محاصره تبیلغاتی استفاده شوند و بهتر از گذشته می توانیم موفقیت ها و امیدهای انقلاب را مطرح کنیم.
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبری