تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۸
۰
plusresetminus
فاطمه صغری بنت امام موسی کاظم (ع) معروف به بی بی حیات ، برای دیدن امام هشتم راهی مشهد مقدس بوده که در این محل به علت بیماری دار فانی را وداع می گوید.
به گزارش راه آرمان؛ بر روی ضریح مطهر امامزاده ، نام وی ، فاطمه صغری بنت امام موسی کاظم (ع) معروف به بی بی حیات ، معرفی شده است.

در کتاب بی بی رقیه ، اهالی معتقدند : بی بی رقیه برای دیدن امام هشتم راهی مشهد مقدس بوده که در این محل به علت بیماری دار فانی را وداع می گوید.

بعضی بر این عقیده اند که به این علت ایشان را «بی بی حیات» نامیده اند که از دست دشمنان به این روستا پناهنده ، اما به دست دشمن نیفتاد و زنده ماند.

مردم هم شایعه شهادت ایشان را باور نکرده ، گفتند بی بی حیات زنده است، از آن پس ، این محل به «بی بی حیات» معروف شده است. اطلاعات فیزیکی بقعه متبرکه:این زیارتگاه در 42 کیلومتری شمال شرق شهر چترود در روستای بی بی حیات قرار گرفته است.

بقعه بر فراز تپه ای مشرف بر روستا و کوه های اطراف با چشم اندازی زیبا واقع شده و مورد احترام و اعتقاد اهالی است،از تاریخ بنای نخستین آن اطلاعی نیست ، اما به صورت خشت و گل با گنبدی مطبق بوده است.

در حدود یک قرن پیش، ابراهیم خان ، حاکم خنامان آن جا را توسعه و بازسازی کرد و بنای کنونی را پی کند. پنجاه سال بعد ، سیدعندلیب استرآبادی قسمتی از مجموعه را اضافه کرد بیست سال بعد از او ، شخصی به نام طلائی صحن و سرایی ساخت و حسینیه ای نیز به بقعه اضافه کرد.














انتهای پیام/طالبی پور
https://armanekerman.ir/vdcaown6w49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما