تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸
۰
plusresetminus
یک فعال رسانه ای در انتقادی تند خطاب به ستاد بحران و فرمانداران شهرستان ها مطرح کرد؛

تا کی باید شاهد بحران سیل در استان کرمان و بروز خسارت های سنگین باشیم

مقداد کاربخش گفت: باید از مسئولان پرسید که چرا بعد از یک هفته هشدار از سوی هواشناسی، ستاد بحران و فرمانداران در شهرستان ها، اقدامات پیشگیرانه ای را انجام نداده اند، زنگ خطر رسانه ها را جدی نگرفته و تمهیدات لازم را در جهت عدم بروز چنین خسارت های سنگینی نیندیشیده اند.
تا کی باید شاهد بحران سیل در استان کرمان و بروز خسارت های سنگین باشیم
به گزارش راه آرمان، مقداد کاربخش فعال رسانه ای و سردبیر نشریه کرمان رسانه در گفتگو با خبرنگار ما با انتقادی تند خطاب به ستاد بحران و فرمانداران شهرستان ها گفت:متأسفانه سیل به اتفاقات تلخ و تکراری هرساله و ایجاد بحران در استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امسال هم همانند سال های گذشته، بارش باران شدید و سیل آسا در برخی مناطق از استان کرمان، زمینه‌ساز خسارت‌های سنگین در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، جاده‌ها و راه‌ها، منازل شخصی و در نهایت منجر به مرگ چندین نفر از یک خانواده و مفقود شدن چند نفر دیگر شد.

این فعال رسانه ای تاکید کرد: باید از مسئولان پرسید که چرا بعد از یک هفته هشدار از سوی هواشناسی، ستاد بحران و فرمانداران در شهرستان ها، اقدامات پیشگیرانه ای را انجام نداده اند، زنگ خطر رسانه ها را جدی نگرفته و تمهیدات لازم را در جهت عدم بروز چنین خسارت های سنگینی نیندیشیده اند.
کاربخش عنوان کرد: جلسه اضطراری ستاد بحران که در ساعت یک بامداد بعد از بروز باران های شدید و سیل در برخی مناطق برگزار شد، چگونه با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و رسانه ها در رابطه با بارش باران های سیل آسا،  به صورت مرتب قبل از بروز چنین خسارت هایی برگزار نشد و مردم را از بحران سیل به درستی آگاه نکردند؟

سردبیر نشریه کرمان رسانه به صحبت های رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور و تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان اشاره و بیان کرد:در چند روز اخیر مشاهده کردید، رسانه های کرمانی و کشوری، زنگ خطر و هشدارهای لازم را به گوش مسئولین مربوطه رسانده و آنها را از نگرانی مسئولان هواشناسی استان و کشور در رابطه با بروز بارش باران شدید و تگرگ و سیل در استان کرمان بویژه جنوب استان آگاه کردند.

سردبیر نشریه کرمان رسانه گفت: درست است که حوادث غیرمترقبه خارج از حیطه اختیار یا کنترل دولت است و دولت نقشی در ایجاد آنها ندارد و ممکن است دولت یا نهادهای عمومی- خدماتی فاقد مسئولیت شناخته شوند، اما در برخی موارد مسئول‌اند.

وی افزود: در مواردی که هشدارهای لازم از سوی مراجع مربوطه نظیر سازمان هواشناسی و رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعلام میگردد، مسئولان باید اقدامات پیشگیرانه را برای مهار حوادث در زمان فعلی و یا آینده انجام دهند تا تلفات و خسارات را به حداقل برسانند.

کاربخش اظهارکرد: باتوجه به اینکه سازمان هواشناسی از وجود این سامانه بارشی تا روز دوشنبه خبر داده است، مسئولان مربوطه باید اقدامات پیشگیرانه لازم را در جهت عدم بروز خسارت های بیشتر جانی و مالی انجام دهند.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه با برنامه ریزی درست و مناسب و حل مشکلات زیربنایی نظیر ساخت پل از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری نموده تا شاهد صحنه های دردناک برای هم استانی های عزیزمان نباشیم.
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcgqz9qwak9xx4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین