تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
۰
plusresetminus
احمد شیخ بهایی با تأکید بر اینکه غرب به جامعه انسانی ظلم کرده است، گفت: زمانی که پوشش و حجاب برای انسان وجود داشته باشد روح و ارزش های معنوی آدمی آشکار می شود.
ظلم غربی ها به جامعه بشری و خانواده/ پوشش موجب افزایش ارزش های معنوی انسان می شود
حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه پوشش، مسئله ای فطری در وجود انسان ها است، گفت: در آثاری که از معابد و مجسمه های قدیمی چند هزار سال قبل در مصر، ایران و یونان کشف شده، نشان دهنده آن است که پوشش زن و مرد با لباس های حجیم و بلند و برای بانوان تا پشت پا بوده است.
این استاد حوزه علمیه در کرمان ادامه داد: حتی در کلیساها، نقاشی هایی که از حضرت مریم قبل از رنسانس وجود دارد، چهره حضرت مریم با چشمانی به زیر انداخته و با حجابی کامل به تصویر کشیده شده است؛ پس از رنسانس، حرکت اعتراضی که بر علیه قرون وسطی بود، موجب شد که دین و دیانت مورد هجمه قرار گیرد؛ بنابراین بعد از رنسانس شاهد هستیم که دیگر آن حجب و حیا دیده نمی شود و برهنگی ها در نقاشی ها بسیار رویت می شد.
استاد درس خارج فقه در کرمان با بیان اینکه در کارهای مسجمه سازان و نقاشان معروف در کلیساهای معروف برهنگی مفرط دیده می شود، اظهار کرد: این مسئله اشتباه در رنسانس به دلیل فشار کلیسا منحرف بر مردم و اندیشمندان وارد کرد و در کشورهای شرقی مانند ایران، تمام جنگی که بین قشر جدید با کلیسای قدیم بود، به آن کشورها منتقل شد و مبارزه تحصیلکردگان با دین صورت گرفت و متأسفانه فضای فرهنگی و علمی کشور را تحت تأثیر قرار گرفت.
وی بیان کرد: در اروپا، پیشرفت های صنعتی و علمی همزمان با رهایی از کلیسای قرون وسطی اتفاق افتاد و برهنگی ها در این دوره رایج شد و از سوی دیگر کشورهای شرقی نیز گمان کردند که علم و پیشرفت ناشی از بی حجابی و فساد است و برای آنکه مانند اروپایی ها پیشرفت کنند، به این سمت نرفتند که درس بخوانند و کار علمی انجام دهند؛ آنها به این سمت سوق پیدا کردند که مانند آنها بپوشند و از آنها تقلید کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی عنوان کرد: آنچه که امروز ما در فضای مجازی و شبکه های معاند شاهد هستیم این است که حجاب را مانع آزادی و پیشرفت علمی تلقی می کنند و به این بهانه، بی حجابی را ترویج می دهند در حالی که با نگاهی به ادیان گذشته مشاهده می کنیم که حتی آنها کاملا محجبه و پوشیده بوده اند.
این استاد حوزه علمیه در کرمان ابراز کرد: در شاهنامه که گویا وضعیت آن زمان است، مشاهده می کنیم که از حجاب و پوشش چه دفاعی می شود و همچنین در نقاشی های آن زمان در ایران و در نقش هایی که بر تخت جمشید ترسیم شده است، شاهد توجه به مسئله پوشش و حجاب هستیم.
استاد درس خارج فقه در کرمان تصریح کرد: امروزه آنچه که دشمنان از پوشش ترویج می دهند و به دنبال برهنگی هستند، خلاف فطرت و درک انسانی است که البته غربی ها با ترویج برهنگی به دنبال ساختن فرهنگ، تاریخ و قصه هستند.
وی گفت: مجموعه ای از تصاویر آثار فرهنگی افغانستان که مربوط به فرانسه بود را مشاهده کردم که این آثار در قالب تصویر و مجسمه بود و به عنوان فرهنگ مردم افغانستان در قدیم جا زده بودند در این آثار مسائل منافی با عفت دیده می شد؛ در حالی که افغانستان، دارای فرهنگ علم پرور است و علمای بزرگ و تاریخ اسلام غنی دارد؛ اما دشمن برای آنها تاریخ و فرهنگ ایجاد کرده است که در مقابل این اقدامات، به حرکت تهاجمی نیاز است.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با تأکید بر اینکه غرب به جامعه انسانی ظلم کرده است، ادامه داد: دشمنان غربی با مطرح کردن جنبه های شهوانی، انسان ها را در حد یک حیوان تنزل داده اند و جامعه بشری و خانواده را به گله هایی از انسان مانند گله حیوانات تبدیل کرده اند.
استاد درس خارج فقه در کرمان در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: در تاریخ بشر حریم بین زن و مرد و پوشش همواره وجود داشته است؛ چرا که زمانی که پوشش وجود داشته باشد روح و ارزش های معنوی آدمی آشکار می شود.
انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjhyevouqe88z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین