تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
۰
plusresetminus
روح الله حاج محمدحسنی با اشاره به سرایت بیشتر سویه جدید کرونا نسبت به کرونای قبلی گفت: علاقه این بیماری به سرایت در کودکان و نوجوانان بیشتر است.
علاقه سویه جدید کرونا به سرایت در کودکان و نوجوانان بیشتر است
به گزارش "راه آرمان"؛ روح الله حاج محمدحسنی مسئول اورژانس ۱۱۵ راور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: سویه جدید کرونا ویروس دلتا در حال گسترش در سطح استان و شهرستان می باشد که ویژگی های خاصی دارد و گسترش و سرایت آن بسیار بیشتر است.

وی گفت: علاقه این بیماری به سرایت در کودکان و جوانان بیشتر است و از هر پنج نفر مبتلا به کرونا ویروس جدید چهار نفر علائم خفیف دارند.

حاج محمدحسنی بیان کرد: علائم این بیماری با علائم کرونای قبلی متفاوت بوده و شبیه به سرماخوردگی می باشد که در کمتر از ۴۸ ساعت بروز می کنند.

وی افزود: آبریزش بینی، تب و گلودرد از مهمترین علائم این بیماری می باشند که سه تا چهار روز وجود دارند و بعد از آن ریه درگیر می شود.

مسئول اورژانس ۱۱۵ راور گفت: تب بالا، دل درد، علائم گوارشی، بی حالی و بی اشتهایی از علائم این بیماری در کودکان در اکثر موارد با مداخلات پزشکی قابل درمان هستند اما عوارض بعد از کویید ۱۹ در کودکان که کودک تا حدود ده روز علائم درگیری ارگان های بدن ( قلب، کبد، کلیه و کم خونی ) را دارد ممکن است قابل درمان نباشند لذا والدین ضمن رعایت بهداشت از ابتلا کودکشان به این بیماری جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: توصیه میشود که اگر علایم کرونا ویروس دلتا را دارید ۴۸ تا۷۲ ساعت در خانه بمانید وچنانچه خدایی نکرده احساس تنگی نفس داشتید به پزشک مراجعه کنید.

حاج محمدحسنی از همشهریان تقاضا کرد با عادی انگاری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، دورهمی ها و همچنین مسافرت بی مورد باعث تغییر رنگ شهرستان از زرد به نارنجی و قرمز نشوند و بیشتر از قبل دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نمایند.

وی در پایان گفت: اگر میخواهیم کرونا نگیریم هر سه این موارد را باهم رعایت کنیم: استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و شستشوی دستها.

انتهای پیام/کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdciuuazwt1arp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما