تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
۰
plusresetminus
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا؛ روح تمام زیارت های امام حسین(ع) است

سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه معنای "کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا" در حقیقت روح تمام زیارت های امام حسین علیه السلام است، گفت: روح تمام زیارت ها این است که نهضت عاشورا را یک جلسه نبینیم و این نهضت را یک جریان ببینیم.
کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا؛ روح تمام زیارت های امام حسین(ع) است
آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت اباعبدالله علیه السلام گفت: جمله ای در مورد سالار شهیدان سید الشهدا علیه السلام گفته شده و آن جمله این است "کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا"؛ در مورد مستند این سخن، در مجامع روایی ما دیده نشده است اما سخن، سخن درستی است و امام راحل عظیم الشأن دو بار در کلمات خود به آن استناد کرده اند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه معنای "کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا" در حقیقت روح تمام زیارت های امام حسین علیه السلام است، عنوان کرد: روح تمام زیارت ها این است که نهضت عاشورا را یک جلسه نبینیم و این نهضت را یک جریان ببینیم همان که قرآن کریم در تحلیل های تاریخی بر آن عنایت دارد و معنای کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا این است که جنگ حق و باطل همیشه است.

وی با اشاره به آیه 17 سوره رعد اظهار کرد: آنچنان که آب و کف همیشه است، جنگ حق و باطل همیشه است و مهم آن است که ما سنگر حق را بر گزینیم و این درس نهضت سالار شهیدان است.

این مقام مسئول ابراز کرد: درس دیگر نهضت "کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا" این است که بنگرید رهبرتان کیست، رهبرتان باید رهبری باشد که مشروعیت الهی دارد و شما همراه این رهبر باشید و آنچنان که عاشوراییان این چنان بودند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: کودک کربلایی می گفت "أَمیرِی حُسَیْنٌ وَ نِعْمَ الاْمیرُ"؛ سردار رشید 34 ساله کربلایی حضرت عباس ابن علی علیه السلام گفت" والله اِن قَطعتموا یَمینی انی احامی ابداً عَن دینی و عَن امام صادق الیقینی".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنگرید که رهبر شما کیست؛ حجت شرعی شما باید آنکس باشد که امضا خدا را دارد و امروز جانشین حضرت ولی عصر(عج)، ولی فقیه است که باید همراه ایشان باشیم آنچنان که تاکنون ملت بزرگ ما همراه ایشان بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معنای دیگر کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا  آن است که باید با افتخار در راه دین خدا ایثار کرد آنچنان که سیدالشهدا و یاران فداکار ایشان ایثار کردند و در یک کلمه خود سیدالشهدا فرموده فلکم فی اسوه شما از من درس و سرمشق بگیرید.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjoyevtuqe8oz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین