تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۴
۰
plusresetminus
مسئول گردان نانوا شهر خانوک مطرح کرد؛

گردان نانوا؛ از چریک پیر تا پیاده روی اربعین

علی اسدی با بیان اینکه گردان نانوا از زمان جنگ توسط حاج خانم زهرا اسدی که عنوان چریک پیر را از طرف سردار سپاه اسلام حاج قاسم لقب گرفت، راه اندازی شد، گفت: پس از جنگ نیز ما توانستیم این راه را ادامه دهیم که هدف از انجام این کار این است که در اربعین حسینی خدمتی به زوار امام حسین(ع) کرده باشیم.
گردان نانوا؛ از چریک پیر تا پیاده روی اربعین
علی اسدی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: گردان نانوا از زمان جنگ توسط حاج خانم زهرا اسدی که عنوان چریک پیر را از طرف سردار سپاه اسلام حاج قاسم لقب گرفت، راه اندازی شد؛ لذا از همان زمان، شروع به کار گردان نانوا جهت پخت نان از شهر خانوک و اعزام نان ها به سراسر جبهه های حق علیه باطل بوده است.

مسئول گردان نانوا شهر خانوک بیان کرد: پس از جنگ نیز ما توانستیم این راه را ادامه دهیم که هدف از انجام این کار این است که در اربعین حسینی خدمتی به زوار امام حسین(ع) کرده باشیم.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته در کربلا و نجف روزانه دو هزار قرص نان پخت و بین موکب های اربعین و زائران پخش می کردیم، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا مقرر شده که از تاریخ اول تا پنجم مهر ماه در گلزار شهدا کرمان و شهر خانوک جنب تکیه امام حسین علیه السلام اقدام به پخت نان محلی صلواتی خواهیم کرد.

اسدی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای این گردان صد نفر است که 80 خانم و 20 نفر آقا در این گردان فعالیت می کنند، ابراز کرد: گردان پخت نان محلی و در برخی از مراسمات صبحانه خدمت رسانی می کند و در زمان شهادت حاج قاسم نیز گردان نانوا شهر خانوک حدودا دو کامیون یخچالی نان روغن جوشی پخت کرد که گفتنی است در این راستا در حدود 27 میلیون تومان هزینه کردیم که این هزینه توسط خیرین و خادمین جمع آوری شد.

مسئول گردان نانوا شهر خانوک اظهار کرد: یک سال در عراق مشغول پخت نان بودیم مقداری قوتو به ما داده بودند که بین زوار پخش کنیم؛ عراقی ها نمی دانستند که قوتو چیست و با خودشان می گفتند ایرانی ها خاک میخورند و وقتی که قوتو دادیم و خوردند خیلی تعجب کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این ایام که به علت شیوع بیماری کرونا نمی توانیم در کربلا حضور داشته باشیم؛ با توجه به اینکه تمامی نیروها عشق به سیدالشهدا علیه السلام دارند، حضور معنوی خود را در گلزار شهدای کرمان و شهر خانوک خواهیم داشت و هم اکنون نیز مشغول آماده کردن موکب در شهر خانوک و گلزار شهدا گرمان هستیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcf0ydyxw6d00a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین