تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
۰
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی گفت: آزمون ولایت پذیری از ابتدای خلقت انسان همراه انسان بوده و دوران های مختلفی را طی کرده است اما روز عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است.
عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی امام جمعه شهرستان سیرجان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛  اظهار کرد: آزمون ولایت پذیری از ابتدای خلقت انسان همراه انسان بوده و دوران های مختلفی را طی کرده است اما روز عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است و غدیر در سیره ائمه معصومین و در لسان نبی مکرم اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به طوری که رسول خدا (ص) از آن به عیدالله اکبر یاد کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در مورد اهمیت و جایگاه غدیر با استناد به آیه ‘اطیعو الله و اطعیو الرسول و ….افزود: از مهم‌ترین مساله در موضوع غدیرخم رهبری امت اسلام است که در عصر غیبت بر عهده ولی‌فقیه است و نقطه اتصال ما امامان معصوم و در زمان غیبت آن‌ها ولی فقیه است که رسول اکرم (ص) در غدیرخم با معرفی حضرت علی(ع) این موضوع مهم را برای امت اسلام مطرح کرد.

وی گفت: موضوع غدیر با وجود همه غرض‌ ورزی‌ها، تحریف‌ها و دشمنی‌ها به علت روشنی و مستند بودن آن سند همیشه زنده تاریخ و حماسه جاودانه است که پس از ۱۴ قرن به دست ما رسیده و حتی مدعیان خلافت را به نقل آن واداشته است.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcipuazzt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما