تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۲
۰
plusresetminus
حسین آقاعسکری گفت:تعداد بستری‌شدگان در تیرماه در شرق استان کرمان به یک‌هزار و 803 نفر رسیده و تعداد موارد مثبت قطعی ۶۳۴ نفر بوده و مابقی بالینی مثبت هستند. یا تست در حال بررسی یا تشخیص قطعی بوده است.
احتمال برپایی بیمارستان صحرایی در بم/ پیش‌بینی شیوع بیش‌تر بیماری در شرق استان کرمان
به گزارش راه آرمان،  معاون آموزشی و فرمانده مدیریت و مبارزه با کرونا حسین آقاعسکری، چهارشنبه ششم مردادماه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیمارستان پاستور به چهار شهرستان شرقی استان کرمان خدمات‌دهی می‌کند، افزود: در آذر ماه سال گذشته بیش‌ترین بستری در پیک را تجربه کردیم و تیرماه امسال سه برابر پیک قبلی بستری داشتیم و شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا هستیم.


رئیس بیمارستان پاستور اظهار کرد: «با ورود به پیک جدید، تعداد تخت‌های بیمارستان به ۱۲۳ تخت به جز تخت‌های آی‌سی‌یو افزایش یافته  است».

وی با بیان اینکه دانشگاه ظرفیت افزایش تا ۱۷۸ تخت را دارد، گفت: «تجهیز و تکمیل بیمارستان صحرایی تا اواسط مردادماه در دستور کار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیماران بیش‌تری تا آخر مرداد یا اوایل شهریور مراجعه کنند».

  معاون آموزشی و فرمانده مدیریت و مبارزه با کرونا اشاره به اینکه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، اظهار کرد: «۴۵ تخت توسط خیرین به بیمارستان صحرایی اهدا شد که در ۱۰ کانکس آماده خدمات است ولی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که مجموعه شهر باید به ما کمک کند».

وی بیان کرد: قدرت انتقال کرونای دلتا نسبت به انواع قبل بسیار زیاد است و سیر بیماری بیش‌تر اما میزان کشندگی آن کمتر است و با توجه به واکسیناسیونی که انجام می‌شود امید می‌رود آمار فوتی‌ها پایین بیاید.

رئیس بیمارستان پاستور بم از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از تجمعات پرهیز کنند و در مراکز خرید شلوغ نروند تا فشار از دوش کادر درمان بردارند.
انتهای پیام/ذوالفقاری
  https://armanekerman.ir/vdciyuazyt1ar52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما