تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۷
۰
plusresetminus
در راستای سیاست های قوه قضاییه در حمایت از تولید داخلی انجام شد:

بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از شرکت تولید فرش و دست بافته های عشایری در بافت

یدالله موحدرئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان سفر دو روزه به شهرستان بافت، از شرکت کارگاه تولید فرش و دست بافته های عشایری این شهرستان که با حمایت دستگاه قضایی راه اندازی شده؛ بازدید و بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.
بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از شرکت تولید فرش و دست بافته های عشایری در بافت
به گزارش "راه آرمان" یدالله موحدرئیس کل دادگستری استان کرمان در این بازدید از بخش های مختلف این واحد تولیدی بازدید کرد و گفت: اشتغال در حوزه صنایع دستی یکی از مهمترین زمینه های اشتغال زایی همراه با حفظ هنرهای سنتی و تاریخی این سرزمین است که پیشینه تاریخی و غنای هنر ایران را به دنیا معرفی می کند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای سیاست های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی پشتیبانی های لازم و قانونی از واحدهای تولیدی را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: برمبنای نیازهای جامعه در حوزه اشتغال و اقتصاد، ستاد استانی اجرای کلی سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی در مرکز استان کرمان تشکیل شده و به صورت فعالانه در حال ادامه کار است.

مدیر شرکت فرش دستباف فیروزه سمنگان نیز گفت: در حال حاضر 150 نفر با سازماندهی این شرکت در سطح شهرستان بافت و روستاهای اطراف مشغول به بافت گلیم و دست بافته های عشایری هستند و در برنامه است که ایجاد اشتغال این واحد به 600 نفر افزایش یابد.

محمودی با اشاره به این مطلب که این شرکت در شهرستان سیرجان نیز با 800 بافنده در حال فعالیت است، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که رنگرزی و سرویس فرش ها را نیز در این واحد راه اندازی شود که این اقدام پس از طی روال اداری مربوطه انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: مواد اولیه این کارگاه از جمله پشم مورد نیاز نیز از خود منطقه تامین شده و از رنگ های گیاهی برای تولید این کالا استفاده می شود و طیف رنگ های مورد استفاده نیز مخصوص خود شرکت است.

محمودی تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر بافندگان در منازل خود مشغول به بافت هستند و از ایجاد کارگاه های متمرکز خودداری شده و در صورت رفع این بیماری کارگاه های متمرکز نیز در شهرستان بافت راه اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت فرش دستباف فیروزه سمنگان تاکنون در سطح استان زمینه اشتغال بالغ بر یک هزار نفر را فراهم کرده است.


انتهای پیام/امیر https://armanekerman.ir/vdcev78zwjh8wei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما