تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵
۰
plusresetminus
عبدالمجید شیخی گفت: آیت الله رئیسی تیم اقتصادی مناسبی را برای اداره و سامان دهی اقتصاد کشور انتخاب کرده است، از آنجایی که به صداقت، پشتکار و فساد ستیزی اعتقاد دارد مسلما از وزرای انتخابی خود نیز چنین مطالبه ای دارند.
انتخاب تیم اقتصادی توانمند در راستای تحقق وعده های انتخاباتی/ اراده اصلاح ساختار در دولت سیزدهم وجود دارد
عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در ارتباط با وضعیت تیم پیشنهادی رئیس جمهور برای ساماندهی اقتصاد کشور به خبرنگار راه آرمان گفت: آیت الله رئیسی تیم اقتصادی مناسبی را برای اداره و سامان دهی اقتصاد کشور انتخاب کرده است، از آنجایی که به صداقت، پشتکار و فساد ستیزی اعتقاد دارد مسلما از وزرای انتخابی خود نیز چنین مطالبه ای دارند.

وی افزود: حتی اگر منتخب های تیم اقتصادی برنامه ای را اعلام نکرده باشند مسلما با این انتخاب و مطالبه رئیس جمهور پای کار خواهند آمد و اجرا می کنند.

این استاد اقتصاد ابراز کرد: وزرای انتخابی نباید تمرکز گرا باشد و باید یک بسته سیاسی مستحکم برای به دست گیری امور همراه خود داشته باشند و بر اساس برنامه ای معین کار خود را پیش ببرند.

شیخی بیان کرد: وزرای پیشنهادی برای پر کردن خلاهای مدیریتی باید بخشی از وظایف را با تشکیل کارگروه ها و شوراهای هماهنگی، وظایفی را به این شوراها محول کنند.

وی یادآور شد: این برنامه عملا پیش از این در دوره مدیریتی آیت الله رئیسی در قوه قضائیه مشاهده شد و اطمینان داریم که رئیس جمهور منتخب به ضرورت های پیگیری امور اشراف دارند.

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: کسی نمی تواند ادعا کند که چه اتفاقی در آینده رخ می دهد اما اگر مدیری جهادی در راس باشد و پشتکار داشته باشد، اعتقاد به خدمت مرد داشته باشد و منافع جامعه را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهد، قطعا با کمک خداوند شرایط تغییر خواهد کرد.

شیخی تصریح کرد: آیت الله رئیسی باید در گام اول وزرای پیشنهادی را مامور به تهیه یک بسته سیاسی و اجرای آن کنند، در نظر داشته باشند که همه کارها به نظر وزیر بستگی نداشته باشد بلکه مدیریت کرده و از نظرات استفاده کند.

وی ادامه داد: وزرا باید ایجاد هماهنگی درون و بین دستگاهی کارگروه های تخصصی تشکیل دهند تا ناهماهنگی برطرف شود به عنوان مثال برای رفع مشکل کم آبی، سیل و خشکسالی باید میان سه دستگاه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگی ایجاد شود.

این استاد اقتصاد توضیح داد: تشکیل کارگروه تخصصی میان این سه دستگاه می تواند خلا مدیریت آب را در کشور پر کند، نمی شود هر دستگاه به صورت انفرادی کار خود را انجام دهد چرا که وضعیت کنونی آب نتیجه این عملکرد است.

شیخی گفت: باید در ابتدا سامانه مدیریت آب تشکیل شده و کمک این سه دستگاه تصمیماتی اتخاذ و با کمک یک دیگر این سیاست ها اتخاذ شود.

وی افزود: شرایط کنونی را همه ملت ایران با گوشت، پوست و استخوان خود درک کردند، از سوی دیگر آیت الله رئیسی به واسطه بازدیدهای میدانی خود به خوبی بر این مشکلات وافق هستند و می دانند که تجربه شکست خورده وابسته کردن کشور به غرب و دل بستن به برجام و FATF راهگشا نیست.

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اراده اصلاح امور در رئیس جمهور و دولت سیزدهم وجود دارد، امید داریم که به زودی بر مشکلات فائق آمده و با کار جهادی شرایط بهتری را فراهم کنند.

انتهای پیام/ س https://armanekerman.ir/vdcawwn6u49nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین