تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۶
۰
plusresetminus
دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: مجموعه قضایی، مطبوعات را از دو حیث مطالبه گری و نیز پیشگیری از وقوع بزه همکار خود می داند.
مجموعه قضایی، مطبوعات را از دو حیث مطالبه گری و پیشگیری از وقوع بزه همکار خود می داند
به گزارش "راه آرمان"  دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در راستای توسعه تعاملات بین رسانه ها و دستگاه قضایی در بازدید از مجموعه رسانه ای کرمان نو افزود: بخشی از وظایف دادستان و دادسرا، مطالبه گری است و این نهاد به نمایندگی از مردم درخوست های مردمی را پیگیری می کند و مطبوعات نیز در این راستا اقدام می کنند و از این رو دادسرا و مطبوعات به نوعی همکار به شمار می روند.
وی با تاکید بر این مطلب که مطبوعات در حوزه پیشگیری می توانند نقش بسیار پررنگی را ایفا کنند، تاکید کرد: بخشی از اقدامات رسانه ای درباره برخوردهای انجام شده با افراد هنجارشکن و متخلف بازدارنده است و از ارتکاب جرم توسط سایر افراد جامعه جلوگیری می کند.
دادستان کرمان از توجه ویژه روزنامه پیام ما به محیط زیست تقدیر کرد و گفت: یکی از مسائل مهم در کشور، توجه به پیوست زیست محیطی پروژه ها است که این امر تاکنون به میزان قابل توجهی مغفول مانده است و ورود تخصصی روزنامه پیام ما به مسائل حوزه محیط زیست جای تقدیر دارد.
سالاری عنوان کرد: در حوزه محیط زیست کسی نیست که از رسانه ها حمایت کند اما ورود تخصصی برخی نشریات به این حوزه بسیار قابل تقدیر است و می طلبد با توجه به عدم تجدید پذیر بودن محیط زیست، به این حوزه ها بیشتر پرداخته شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه بدترین جفا را تحت عنوان صنعتی شدن در قبال محیط زیست انجام می دهیم و رسانه ها باید روشنگری لازم را در این زمینه داشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه مسیر کار مطبوعاتی کار بسیار دشواری است، تاکید کرد: بخشی از وظیفه اصلی و فلسفه رسانه ها پوشش اخبار و اطلاع رسانی و بخشی نیز مطالبه گری است که متاسفانه به بخش دوم کمتر پرداخته شده است زیرا برخی مدیران متخلف و کم کار، خود را پشت شکایت های قضایی از رسانه ها پنهان می کنند اما از مطبوعات انتظار می رود به رسالت اصلی خود بازگشته و در مسیر مبارزه با کژی ها، فسادها و ناهنجاری های موجود در سطح جامعه اقدام کرده و شفافیت و گردش آزاد اطلاعات را محقق کنند زیرا با توسعه شفافیت در جامعه از بروز بسیاری از فسادها از جمله جرایم گسترده مالی جلوگیری می شود.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdchxznzz23niid.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما