تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
۰
plusresetminus
مدیر جهاد کشاورزی انار عنوان کرد؛

کشت ۴۰۰ هزار مترمربع گیاهان دارویی در انار

عباس مهران گفت: امسال ۴۰۰ هزار مترمربع زیره سبز و گل گاوزبان در شهرستان انار کاشته شده است.
کشت ۴۰۰ هزار مترمربع گیاهان دارویی در انار

به گزارش راه آرمان؛ عباس مهران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: امسال سطح زیر کشتگیاهان دارویی در شهرستان انار ۴۰۰ هزار مترمربع زیره سبز و گل گاوزبان است که میزان تولید این محصولات ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی تصریح کرد: آبیاری گیاهان دارویی به میزان کمتری نسبت به سایر گیاهان انجام می‌شود و درآمد سود خالص گیاهان دارویی با توجه به میزان کم تر آبیاری آن بیشتر از محصولات کشاورزی دیگر است.

مهران بیان کرد: از جمله فعالیت‌های مدیریت سازمان جهاد کشاورزی انار در ترویج کشت گیاهان دارویی، شناخت گیاهان دارویی بومی و معرفی به متقاضیان برای دریافت تسهیلات کم بهره است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین دلیل استقبال نکردن کشاورزان از کشت گیاهان دارویی، کاهش کمیت و کیفیت آب آبیاری در این منطقه است، افزود: از جمله برنامه‌های این مدیریت برای رونق کشت گیاهان دارویی با توجه به کمیت و کیفیت پایین آب آبیاری، شناخت مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی و موتور پمپ‌های آب آبیاری دارای کیفیت خوب، شناسایی متقاضیان کشت گیاهان دارویی و همکاری با اداره منابع طبیعی برای اجرای برنامه‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی در مناطق خودرو و پیگیری و تشویق متقاضیان برای اعطای تسهیلات کم بهره است.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcb08b85rhb55p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما