تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸
۰
plusresetminus
محمد اسلامی گفت: اولین موزه قضایی جنوب‌شرق کشور در آینده نزدیک در زرند راه‌اندازی می‌شود.
اولین موزه قضایی جنوب‌شرق کشور در زرند راه‌اندازی می‌شود
به گزارش راه آرمان ، محمد اسلامی در نشست رئیس دادگستری این شهرستان و نماینده بنیاد متصدی‌زاده و انجمن بشر نعیم‌آباد با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری اسناد و لوازم قضایی در طول تاریخ برای انتقال فرهنگ پیشینیان به نسل جدید و آینده کشور اظهار کرد: خانه انصاف نعیم‌آباد نخستین خانه انصاف در کشور است که در سال 1396 به ثبت ملی رسید و برای ایجاد یک واحد بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفت.
 
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند افزود: به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کاربری این خانه تاریخی در ایجاد عدل و انصاف و داوری‌های سنتی در حل و فصل دعاوی روستاییان در این خانه، این مکان را به اولین موزه قضایی جنوب‌شرق کشور تبدیل کنیم.
 
حجت‌الاسلام محمدی رئیس دادگستری زرند هم ضمن تقدیر از تلاش‌های بخش گردشگری شهرستان اظهار کرد: پیشنهاد تبدیل خانه انصاف به موزه قضایی یک ایده جذاب و در عین حال تاثیرگذار در جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش قبل از ورود پرونده‌ها به سیستم قضایی است که دقیقا مبتنی بر اهداف متعالی دستگاه قضا خصوصا در اهداف طرح تحول قضایی است.
 
در این نشست رضا متصدی‌زاده فرزند مرحوم یدالله متصدی‌زاده اولین قاضی مردمی که خانه انصاف نعیم‌آباد را به‌وجود آورد؛ با ذکر مطالبی در باب تحقیق و پروهش تاریخی خود در حوزه فرهنگ مردم‌شناسی شهرستان خاصه روستاییان گفت: هم‌اکنون تعدادی از دست نوشته‌های تاریخی و آثار خانه انصاف خانه پدری‌ جمع‌آوری و برای عموم در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
 
جعفر رحمانی رئیس انجمن بشردوستانه نعیم‌آباد هم گفت: خانواده مرحوم متصدی‌زاده سبب اقدامات خیرخواهانه متعددی در بخش‌های فرهنگی، میراثی و بهداشتی هستند و اکنون با این اقدام خود می‌توانند به معرفی فرهنگ غنی زرندی‌ها در راستای فرهنگ صلح و سازش کمک بزرگی کنند.
 
رئیس انجمن بشردوستانه هم برای راه‌اندازی این موزه اعلام آمادگی کرد.
 
فاز اول افتتاح موزه قضایی خانه انصاف نعیم‌آباد همزمان با هفته گردشگری در زرند به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ زرند
https://armanekerman.ir/vdccmsqss2bqi18.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما