تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰
۰
plusresetminus
فرمانده انتظامي شهرستان کرمان:

پیشگیری از سرقت از اولويت هاي كاري پلیس است

مهدی پور امینائی فرمانده انتظامي شهرستان کرمان گفت: پیشگیری از سرقت در اولويت كاري پلیس است.
پیشگیری از سرقت از اولويت هاي كاري پلیس است
به گزارش "راه آرمان" مهدی پور امینائی  در جلسه تعاملي با اتحادیه طلا و جواهر کرمان که در راستای افزايش ضريب ايمني طلا فروشان در کلانتری11 کرمان برگزار شد افزود: امنيت مقوله اي مهم در زندگي اجتماعي است و نيروي انتظامي سعي و تلاش دارد که با به کارگيري تمامي امکانات و تجهيزات خود بالاخص نيروي انساني، نقش مهم و موثري در حل معظلات و مشکلات اجتماعي شهر ايفا كند.

وی با بیان اینکه اصناف نقش مهمی در تامین امنیت دارند، گفت: رعایت ضوابط امنیتی، عامل حفظ امنیت اصناف به‌ خصوص صنف طلافروشان است.

فرمانده انتظامي شهرستان کرمان تصریح کرد: شغل طلا فروشي يکي از مشاغل حساس است که متصديان مربوطه مي‌بايست در اين راستا هوشيار باشند و کليه فروشندگان طلا و جواهرات در سطح اين شهرستان ضمن هماهنگي با پليس پيشگيري و درخواست از شرکت هاي حفاظتي، نسبت به گماردن نگهبان مسلح اقدام كنند.

وی با اشاره به هشدارها و نکات امنیتی جلوگیری از سرقت‌، تاکید کرد: توجه ویژه به استحکام دیوارهای بتنی، محکم و محصور، نصب دوربین مداربسته با کیفیت بالا، تجهیز مغازه به صندوق نسوز و قرار ندادن آن در معرض دید مراجعان، تجهیز درب ورودی به قفل مرکزی برقی و به ‌کارگیری افراد قابل اعتماد، دقت در زمان شروع و تعطیلی مغازه‌ها، خودداری از خرید طلا بدون فاکتور و نگهداری طلاجات در زمان تعطیل و استراحت در داخل گاو صندوق می‌تواند از جمله راه‌های موثر در پیشگیری از سرقت باشد.

 امینائی با اشاره به راه اندازی جدید ترین سیستم های امنیتی در ورودی های بازار تا هفته نیروی انتظامی بیان داشت: از دیگر مواردی که باید طلافروشان رعایت کنند، استفاده از درب‌ها و شیشه‌های ضد سرقت و ضدگلوله و  اتصال کلیه طلافروشان به سامانه مها است.

وی نقش اصناف را در کاهش جرایم و آسیب ها در جامعه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر چه تعامل و همكاري طلا فروشان و بازاريان با پلیس بیشتر باشد زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم فراهم خواهد شد.

 فرمانده انتظامي شهرستان کرمان هوشیاری صنف طلافروشی ها در شناسایی افراد مشکوک را اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع سرقت دانست و گفت: به محض برخورد و یا شناسایی این افراد مراتب را با پلیس 110 در میان بگذارید.

رئیس اتحادیه طلا جواهرکرمان  نيز در سخناني ضمن تشکر از پلیس شهرستان کرمان، گفت : نيروي انتظامي به عنوان برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه يکي از سازمان هايي است که مستقیم و غیر مستقیم در رونق اقتصادي نقشی مهم و تاثیر گذار دارد.

علیرضا جواهریان بیان کرد: پليس يکي از سازمان هايي است که به خوبي، چهارچوب اصناف را شناخته است ، و صنف طلا فروشان نيز با مهم دانستن موضوع سرقت، در تجهيز واحد هاي صنفي به وسايل امنيتي با پليس همکاري مي کند.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdccssqse2bqi08.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما