کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وصیت شهید «باقر منصوری»:

ما آمدیم از خون امام حسین(ع) دفاع کنیم

28 فروردين 1403 ساعت 0:05

شهید «باقر منصوری» در وصیت‌نامه خود آورده است: ما آمدیم از خون امام حسین(ع) دفاع کنیم و به اسم راهیان کربلا آمدیم و کربلا را ندیدیم.


به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» شهید «باقر منصوری» بیست‌ویکم مرداد ۱۳۱۵ در روستای داربیدخوان از توابع شهرستان زرند به‌دنیا آمد. سواد خواندن و نوشتن نداشت، سال ۱۳۳۵ ازدواج و مجدداً سال ۱۳۴۳ ازدواج کرد و حاصل این دو ازدواج دو پسر و پنج دختر بود.

وی کارمند شرکت زغال‌سنگ بود و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پس‌از تفحص سال ۱۳۷۴ در گلزار شهدای زادگاهش به‌ خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید «باقر منصوری» را بخوانیم:
ما همه پیمان بستیم و با خون خود در دفتر جنگ امضا کرده‌ایم که تا آخرین قطره از این آب و خاک و خون هزاران شهید و خون سرور آن‌ها امام حسین(ع) دفاع کنیم. همسر عزیزم اگر من همسر بدی برای شما بودم شما مرا ببخشید و از همه کارهای من صرف‌نظر کنید و در کارهای خودتان و بچه‌ها همگی کوشا و موفق باشید.

من زمانی که آماده بودم دختر کوچکم از من چند دفعه سوال کرد که شما جبهه می‌روید کی برمی‌گردید و این گفتار فراموشم نمی‌شود و به‌یاد آن روزی که امام حسین(ع)  به‌میدان می‌رفت دخترش زانوی اسب پدر را گرفت و می‌گفت پدرم کی می‌آیی؟ شما هم با یاد او و همه شهیدان عزاداری کنید.

اگر قاب و تابوت مرا آزاد بگذارید که همه دوستان روی مرا ببوسند که روی آن‌ها به من باشد، مخصوصاً خواهرم که روزی که آمدم او را ندیدم و خداحافظی نکردم.

اگر فرزندم منصور برگشت تقاس خون مرا بگیرد و اسلحه مرا بردارد و اگر او هم شهادت قسمتش شد به‌جای علی اکبر امام حسین(ع) تقدیم می‌کنیم و از هیچ بیم و هراسی ندارم و محمود هم که دست در راه برادر امام حسین(ع) داده و آن‌را هم نمی‌توانم بگویم که تقاص خون من و فرزندم را بگیرید چون او به سهم خودش  از بدنش داده؛ امیدوار هستم که فرزندان برادرم در سنگرهای خالی ما بیایند و از خون و اسلحه من دفاع کنند.

در بزرگ‌کردن فرزندان من کوشا باشید تا در جهت اسلام و دین و حجاب حفظ باشند.

ما آمدیم از خون امام حسین(ع) دفاع کنیم و به اسم راهیان کربلا آمدیم و کربلا را ندیدیم و اگر خدا خواست و شما به کربلا رفتید احوال ما را از امام حسین(ع) بپرسید و جویای حال ما بشوید و از سربازان او یاری جویید.

حال که سعادت نصیب ما شد تا با پسرم منصور در گردان رزهی باشیم و در عملیات شرکت کنیم و جان خود را در دل خاک گرم خوزستان و کربلا ازدست بدهیم بسیار خوشحال هستیم.

منع: نوید شاهد
انتهای خبر/ پسند


کد مطلب: 140406

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/140406/آمدیم-خون-امام-حسین-ع-دفاع-کنیم

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir