تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۱۰
۰
plusresetminus
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین به نهضت ملی مسکن کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش‌از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین توسط معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین شده است.
اختصاص ۳۰۰۰ هکتار زمین به نهضت ملی مسکن کرمان
رضا حافظی در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» از سفر معاون معاون وزیر راه و شهرسازی به کرمان و قرعه کشی ۱۰۴۵ قطعه زمین در جهت واگذاری به مردم شهر بم خبر داد و عنوان کرد:  از این تعداد ۸۰۰ قطعه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و ۲۴۵ قطعه به متقاضیان طرح جوانی جمعیت بود که بعد از انجام مراسم و در حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به آنان واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت که به‌تازگی به سازمان زمین و مسکن هم ابلاغ شده است، تأمین مسکن کارگران صنایع است که وجود شرکت‌های صنعتی، معدنی و کارخانجات بزرگ در استان کرمان باعث شده تا ظرفیت ویژه‌ای برای ما جهت هم‌افزایی در تامین مسکن کارکنان آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: رفع دغدغه مسکن مردم و جوانی جمعیت به‌عنوان دو موضوع محوری با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم است، زیرا خانواده به‌عنوان مهم‌ترین مرکز و پایگاه انسان‌سازی بوده و به‌شدت مورد توجه دولت قرار دارد.

حافظی اظهار کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت فقط یک تکلیف قانونی نیست بلکه ضرورت اجتناب‌پذیر و مورد تاکید همه بزرگان دین و نظام است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که افق جمعیتی را ترسیم کرده‌اند، گفت: باتوجه‌به ظرفیت کشور این مهم دست یافتنی است، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید و دولت سیزدهم با اراده و همتی که دارد این قانون را آن‌گونه که شایسته مردم است اجرا می‌کند.

حافظی با اشاره به اهمیت جمعیت جوان برای مدیریت و توسعه کشور گفت: دولت با توجه به این اهمیت که برای نسل جوان و خانواده وجود دارد مشوق‌های قانونی را دنبال می‌کند که یکی از آنها واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بیش‌از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین توسط معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین شده است و حدود ۸۰۰ هکتار زمین دیگر در مرحله اخذ مجوز از کارگروه امور زیربنایی و شورای توسعه و شورای عالی معماری و شهرسازی است.

وی افزود: امیدواریم با تامین این ۸۰۰ هکتار کل واجدین شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن را ساماندهی دهیم و ضمناً توافقات مهمی در استان دنبال می‌کنیم که زمین برای ادامه کار طرح نهضت ملی مسکن تامین شود و با سرعت هرچه بیشتر دنبال می‌شود.

حافظی با بیان این‌ مطلب که طرح عظیم نهضت ملی مسکن به‌صورت شبانه‌روزی در دستور کار دولت است، گفت: ما با جدیت پیگیریم تا این خدمت به‌ سرانجام برسانند و انواع روش‌های تأمین زمین، تأمین منابع و هزینه‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود و امیدواریم هم با تامین سرپناه برای مردم و هم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع بتوانیم امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه‌به ماده ۱۰ قانون جهش مسکن که یکی از راه‌های تأمین زمین برای دو طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی است، اما در استان کرمان هنوز این مسیر هموار نشده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcipuaz5t1a532.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما