تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶
۰
plusresetminus
اجرای ناقص مصوبات ستاد کرونا توسط مسئولان و ساده انگاری آن توسط  مردم در نهایت دودی است که به چشم خودمان می روند و آنگاه است که ضرب المثل همیشگی " از ماست که بر ماست " بر لب هایمان جاری می شود.
کنترل کرونا با همت همگانی میسر است نه مقصر دانستن یکدیگر
به گزارش راه آرمان، درست در روزهای اوج کرونا و اضطراب که عده ای از مردم زخم دیده ی این ویروس شده اند و دیگر عزیزانشان را در کنارشان ندارند، عده ای دیگر اما کوله بار سفر بر می بندند تا در روزهایی که قرار است کشور طی چند روز تعطیل باشد، همه ی قوانین و قواعد را زیر پا گذاشته  و پا در جاده ها برای گردش و لذت بردن راهی شهری دیگر می شوند.
بدون شک ساده انگاری و خود را متفاوت از دیگران دانستن این روزها عامل اصلی شیوع این بیماری شده است. عده ای فکر می کنند که بیماری متعلق به دیگران است و مرگ تنها درب خانه ی همسایه شان را می کوبد.
 این بار کرونا دلتا میهمانمان شده است، میهمانی که قصدی جز گرفتن جان میزبان خود را ندارد.سرعت انتقال این نوع ویروس جهش یافته کرونا به شدت بالاست.
اگر بخواهیم مقایسه کنیم، کرونای معمولی سه تا چهار نفر را آلوده می کرد، اما قدرت آلودگی این ویروس به حدود 12 نفر رسیده که ناشی از سرعت بالای انتشار آن است همچنین در کنار سرعت بالای انتقال، این ویروس سرعت بالایی در انتشار در بدن داشته و به سرعت بدن افراد را درگیر می کند، طوری که پس از دو تا سه روز علائم بیماری در افراد درگیر تشدید می شود از این رو به تبع آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز بالاست و افراد باید مراقبت بیشتری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس داشته باشند.
این ها علائم بیماری است و تکلیف هر یک از ما در برابر این بیماری مراقبت از خود و رعایت پروتکل های بهداشتی است اما داستان واقعی این است که چون زنجیره ای به یکدیگر متصل هستیم و آنچه که در راس مبارزه با این بیماری وجود دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی هر یک  از افراد به عنوان بخشی از این زنجیره است.
به واقع کرونا نه با متهم کردن یکدیگر کنترل می شود و نه با گریه و زاری و از آن طرف پست و استوری گذاشتن در شبکه های اجتماعی بلکه برنامه ریزی دقیق مسئولان و از طرفی همت و وحدت همگانی علیه این بیماری ما را به نتیجه خواهد رساند.
اجرای ناقص مصوبات ستاد کرونا توسط مسئولان و ساده انگاری آن توسط  مردم در نهایت دودی است که به چشم خودمان می روند و آنگاه است که ضرب المثل همیشگی " از ماست که بر ماست " بر لب هایمان جاری می شود.
یادداشت: پسند
انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdciruazvt1arv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما