تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۶
۰
plusresetminus
جیرفت شهری با آثار تاریخی و باستانی زیادی است که قدمت هفت هزار ساله دارد.
به گزارش خبرنگار راه آرمان؛ از جیرفت؛ در موزه باستان شناسی جیرفت مجسمه های مفرغی، سفال‌ های منقوش و سفال‌ های ساده و اشیای کوچک مانند مهره های مسطح و استوانه ای نگهداری می شوند.

همه اشیای موجود در موزه باستان شناسی جیرفت بینندگان را برای چند لحظه به خود خیره می‌ کنند و آثار نگهداری شده در موزه باستان شناسی جیرفت به هزاره سوم قبل از میلاد بر می گردد که بیشترشان از تپه باستانی کنار صندل کشف شده اند.


موزه باستان‌شناسی جیرفت یکی از بهترین جاهای دیدنی جیرفت برای علاقمندان به تاریخ است و این موزه به تاریخ و فرهنگ غنی جیرفت می‌پردازد، شهری که آثار تاریخی و باستانی آن قدمتی هفت هزار ساله دارند.


در این موزه اشیاء و ظروف با کنده‌کاری‌ها و نقوش پیچیده و پر رمز و راز از انسان، جانوران، موجودات افسانه‌ای و هیولاها نگهداری می‌شود و همچنین ظروف مفرغی، سفال‌های منقوش و سفال‌های ساده و اشیای کوچک مانند مهره‌های مسطح و استوانه‌ای در این موزه در معرض نمایش قرار داده‌ شده است.


در طی کاوش های انجام شده اشیای زیادی از این تپه باستانی به دست آمد که بیشترشان ظروف سفالی و سنگی، قطعات سنگ صابون و وسایل مفرغی بودند.















انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdchvxnzv23nikd.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما