تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۷
۰
plusresetminus
دهکهان یکی ازجاذبه های گردشگری کهنوج است که هرساله مسافران نوروزی زیادی درخود جای میدهد
به گزارش "راه آرمان" دهکهان یکی ازجاذبه های گردشگری کهنوج است که هرساله مسافران نوروزی زیادی درخود جای میدهد سفر به شهر دهکهان از کهنوج کرمان و بندرعباس به سادگی حتی با اتوبوس هم صورت می گیرد.

برای سفر به این روستا می توانید چند روز در آن اقامت کنید تا هم شب روستا را ببینید و هم طبیعت روز آن را تجربه کنید و کوچه باغ های نخل و مرکبات را ببینید و بوی بهارنارنج را استشمام کنید. در این روستا خانه هایی ساخته شده برای اقامت مسافران، پس نگران اینکه شب را باید کجا بمانید نباشید.
 
اگر هم به کوهنوردی علاقه دارید کوه های دهکهان را فراموش نکنید. همچنین میتوانید به آبشار گری کوه بروید و از کتابخانه فاطمه ها دیدن کنید. بهتر است بدانید که یونسکو این شهر را به عنوان شهر دوستدار کتاب انتخاب کرده است.
 
در مورد واژه دهکهان گفته می شود که ممکن است کهان به معنای کوچکان یا خردان باشد یا ممکن است به معنای جهان باشد و یا کوه ها و یا به معنی قدمت. مردم روستا معتقدند که ممکن است به معنای کوه ها باشد چون کوه های سر به فلک کشیده این روستا را احاطه کرده اند.
در این روستا یک امامزاده هم وجود دارد، امامزاده سید سلطان عطاء الله، از نوادگان امام موسی کاظم که دارای شجره نامه است.
مردم شهر دهکهان به این سبد حصیری ساده در گویش محلی "سوت" می گویند. تلفظ این کلمه دقیقا مثل لغت "صوت" در زبان فارسی است.
این سبد میراث هزار ساله مردم شهر کهن دهکهان است، همیشه هم به همین سبک بافته می شده یعنی هیچ تغییری در شکل و نوع دوخت آن ایجاد نشده.





از سوغاتی های دهکهان می توان به ترشی انبه اشاره کرد.














انتهای پیام/کیوان
https://armanekerman.ir/vdcevn8zejh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما