تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
۰
plusresetminus
آئین نکوداشت ” حاج سید مهدی نعمت الله زاده ماهانی ” موسس نشریه استقامت کرمان، روزنامه نگار و پیشکسوت عرصه فرهنگ و رسانه در فرهنگسرای مس شهر رفسنجان برگزار شد.
به گزارش راه آرمان؛ عصر روز سه شنبه آئین نکوداشت مرد فرهیخته و فرهنگ دوست، روزنامه نگار پیشکسوت و مؤسس نشریه استقامت استان کرمان، مرحوم حاج سید مهدی نعمت الله زاده ماهانی در فرهنگسرای مس (خانه دنیوی وی) با حضور خانواده وی، آقای لطیف کار سردبیر نشریه استقامت کرمان، روزنامه نگاران و جمعی از مسئولان و مدیران مجتمع مس سرچشمه و پیشکسوتان حوزه فرهنگ‌ و هنر رفسنجان در فرهنگسرای مس شهر رفسنجان برگزار شد، که در این مراسم از خانواده زنده یاد نعمت الله زاده ماهانی قدردانی شد.
 
 
 
مدیر روابط‌ عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نعمت الله زاده ماهانی گفت: مرحوم نعمت الله زاده، منزل‌شان را در اختیار مجتمع مس قرار دادند، و این مکان هم اکنون به عنوان فرهنگسرا فعال است.
 
روح اله ابوالهادی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این مکان صورت می گیرد؛ وقف فرهنگی و بسیار ارزشمندی انجام گرفته است، که این کار نیت پاک و دل بزرگی می خواهد که در این خانواده مشاهده می شود، از فرزندان و خانواده مرحوم نعمت الله زاده از طرف خانواده بزرگ صنعت مس تشکر و قدردانی می کنیم.
 
 
 
وی بیان کرد: فرهنگسرای مس شهر رفسنجان به خاطر شرایط دوران کرونا نیمه تعطیل بود، زیرا حضور فیزیکی افراد مقدور نبود و آموزش ها تعطیل شده بود؛ اما یک سال است که فرهنگسرا به طور مستمر کار می کند که به خانواده مرحوم نعمت الله زاده این نوید را می دهیم که ثمرات این اتفاق خوب را در آینده خواهند دید.
 
 
 
وی افزود: مراسم نکوداشت این خیر و روزنامه نگار در فضایی خودمانی برگزار شد تا این محفل صمیمی و خانوادگی باشد و خانواده مرحوم در این‌جا گرد هم آمده تا خاطرات دوران عیدنوروز دوباره برای آن‌ها تداعی شود.
 
 
 
مرحوم حاج سیدمهدی نعمت الله زاده ماهانی اول مهرماه ۱۲۹۹ مصادف با روز میلاد مسعود حضرت ولیعصر (عج) در ماهان به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حاج سید جعفر و مادرشان بی بی زهرا بیگم بود. تحصیلات ابتدایی خود را در ماهان و تحصیلات نیمه تمام متوسطه را در کرمان به پایان رساند. پس از طی یک دوره کوتاه آموزش در سال ۱۳۱۷ به استخدام وزارت بهداری وقت درآمد.
 
 
 
وی سال ۱۳۳۱ مجوز انتشار نشریه نور عرفان را دریافت کرد و به جدیت به کار روزنامه نگاری مشغول شد. سال ۱۳۴۷ بازنشسته شد و در سیرجان و رفسنجان به کشاورزی پرداخت.
 
 
 
پس از سال ها خدمت در نقاط مختلف استان در نهایت سال ۱۳۵۳ در رفسنجان ساکن و تا پایان عمر در شهر رفسنجان اقامت داشت.
 
 
 
سال ۱۳۸۱ با توجه به توقیف و تعطیلی نور عرفان در سال های بعد از کودتا، مجوز انتشار نشریه استقامت را دریافت کرد که تا آخرین لحظات عمرشان به عنوان مشاور و راهنما در انتشار نشریه کمک می کرد.
 
از مرحوم حاج سید مهدی نعمت الله زاده دوازده فرزند و بیش از شصت نوه و نبیره باقی مانده است. همسر ایشان زنده یاد بانو حاجیه بی بی نرجس دیانتی در سال ۱۳۹۱ در رفسنجان درگذشت. مرحوم نعمت الله زاده در شامگاه پنجشنبه ۱۶ فروردین‌‌ماه ۱۳۹۷ دارفانی را وداع گفت.
 
 
 
همچنین در این آئین سید جلال نعمت الله زاده ماهانی فرزند پنجم مرحوم حاج سید مهدی نعمت الله زاده هم در این آئین اظهار داشت: که پدرمان ما فرزندان را در حوزه فعالیت های اجتماعی تشویق و حمایت می کرد و به تربیت فرزند خوب توصیه می کرد.
 
 
 
وی افزود: در این سفارش پدرم به نتایج ارزنده ای رسیدم از جمله اینکه فرزند تا ۳ سالگی در دامان مادر تربیت می شود و ما فرذزندان نعمت الله زاده همگی در دامان مادری صبور که تمام خود را برای فرزندانش وقف کرده بود به خوبی پرورش یافتیم.
 
 
 
سید جلال نعمت الله زاده خاطرنشان کرد: به این نکته دست یافتم که تا سن ۱۰ سالگی فرد با همسن و سالان خود است و بین ۱۰ تا ۱۵ سالگی هم آموزه های یادگرفتنی در خانواده را با آموزه های بیرون مقایسه می کند که این فرزند اگر خوب در خانواده تربیت شده باشد امور خوب جامعه را انتخاب و به زندگی ادامه می دهد و در غیر اینصورت امور بد را انتخاب و به بیراهه می رود.
 
 
 
وی گفت: به نقطه ای رسیدیم که جامعه ما را قبول می کند و می پذیرد و باعث افتخار است که مجتمع مس سرچشمه به ما اهمیت داده است و این هدیه ( خانه پدری) را قبول کرده تا از آن در راستای اعتلای فرهنگ جامعه استفاده کند و بهره مند شود.
 
 
https://armanekerman.ir/vdcawmn6049nua1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما