تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۲
۰
plusresetminus
آیین باشکوه و سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی عصر امروز و همزمان با روز نهم ماه محرم مصادف با تاسوعای حسینی در روستای ده زیار استان کرمان با حضور تعداد زیادی از هنرمندان تعزیه خوان برگزار شد؛ در این مراسم هنرمندان حسینی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) را شبیه‌خوانی کردند.
به گزارش راه آرمان : آیین باشکوه و سنتی مذهبی تعزیه‌خوانی عصر امروز و همزمان با روز نهم ماه محرم مصادف با تاسوعای حسینی در روستای ده زیار استان کرمان با حضور تعداد زیادی از هنرمندان تعزیه خوان برگزار شد؛ در این مراسم هنرمندان حسینی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) را شبیه‌خوانی کردند.

روستای ده‌زیار به‌عنوان یکی از خاستگاه‌های تعزیه کشور در استان کرمان است که در تمام مناسبت‌های مذهبی مراسم سنتی مذهبی تعزیه خوانی در آن برگزار و همه ساله با برگزاری سوگواره‌های ملی و استانی تعزیه میزبان گروه‌های برگزیده تعزیه و علاقه‌مندان به هنر آیینی مذهبی شبیه‌خوانی از سراسر کشور است.

به گزارش تسنیم آیین تعزیه‌خوانی عاشورای حسینی نیز فردا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در خاستگاه تعزیه استان کرمان روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ط
https://armanekerman.ir/vdcizvazrt1ary2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما