تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱
۰
plusresetminus
به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان، آیین جمع‌خوانی قرآن به همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار آغاز شده است و تا پایان قرائت جزء سی‌ قرآن ادامه دارد. پیش از شروع جلسه جمع‌خوانی قرآن نیز مراسم سخنرانی و تفسیر قرآن با حضور جوانان و اهالی روستا برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان، از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار آیین جمع خوانی قرآن کریم در این روستا آغاز شده و تا پایان قرائت جزء سی‌ام قرآن ادامه دارد.

روزانه بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستای ده زیار که بیشتر آنها جوانان و نوجوانان هستند با حضور در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده زیار یک جزء از قرآن کریم را به صورت ترتیل خوانی قرائت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد افضلی روحانی مسجد حضرت جوادالائمه (ع) در ماه رمضان با اشاره به اینکه قبل از جمع خوانی قرآن کریم سخنرانی در ارتباط با معارف اسلامی و تفسیر قرآن کریم داریم گفت: روستای ده زیار یک روستای نمونه قرآنی است که به غیر از ماه رمضان هم جلسات قرآن به صورت هفتگی در روستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی جلسات هفتگی قرآن کریم در ده زیار توسط شهید حاج محمد عربزاده انجام شده است افزود: خوشبختانه در ماه رمضان استقبال بسیار خوبی از مراسم جمع خوانی قرآن در مسجد شده است و این اجتماع برای خواندن کلام وحی حتما برکات زیادی برای مردم روستا دارد.

انتهای پیام/
 
https://armanekerman.ir/vdccm1qsm2bq108.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما