تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۹
۰
plusresetminus
شهرستان ارزوئیه به لحاظ تولید حداکثری محصول زراعی گندم در سطح استان کرمان به انبار غله استان کرمان معروف است و لقب شهر خوشه‌های طلایی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش سرویس چند رسانه‌ای  پایگاه خبری راه آرمان با آغاز برداشت گندم از ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ارزوئیه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن گندم برداشت و روانه سیلو شود.

برداشت گندم از ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ارزوئیه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

متوسط عملکرد در هر هکتار بین ۴تا ۶تن از واحد سطح و در روش‌های کشت مکانیزه این عملکرد در واحد سطح از هر هکتار به میزان ۲تن افزایش تولید خواهد داشت.

شهرستان ارزوئیه به لحاظ تولید حداکثری محصول زراعی گندم در سطح استان کرمان به انبار غله استان کرمان و لقب شهر خوشه‌های طلایی را به خود اختصاص داده است.

کشاورزان این منطقه این‌ روزها مشغول برداشت حاصل دسترنج خود در ارقام متفاوت دروم، روشن، پسند، و دیگر ارقام معمولی هستند که رقم دروم مخصوص کارخانجات تولید ماکارونی اعلاء و دیگر ارقام جهت مصارف کارخانه‌جات آرد و نان ارسال می‌شود.

سیلوی ۳۰ هزار تنی ارزوئیه و ۴ مرکز خرید از سوی اداره تعاون روستایی در دو شیفت کاری روز و شب آماده دریافت محصولات تولیدی گندم کشاورزان هستند.

گندم زراعی منطقه ارزوئیه به لحاظ کمی و کیفی و میزان عملکرد در واحد سطح از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

انتهای خبر/ جواد بختیاری‌زاده https://armanekerman.ir/vdcene8zvjh8xpi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما