تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۳
۰
plusresetminus
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

آب بهشت آباد به رفسنجان نمی رسد/ باید به دنبال آب پایدار برای منطقه باشیم

حجت الاسلام حسین جلالی گفت: مساله انتقال آب از اصفهان به رفسنجان چند استان را درگیر می کند که از مدعیان این طرح و مانع انتقال این آب هستند.
آب بهشت آباد به رفسنجان نمی رسد/ باید به دنبال آب پایدار برای منطقه باشیم
 حجت الاسلام حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص اجرای طرح انتقال آب از بهشت آباد چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی کشور و استان های کرمان و یزد اظهار کرد: انتقال آب جزء احکام تنش زا محسوب می شود و با مشکلات عدیده ای روبه روست.

وی افزود: مساله انتقال آب از اصفهان به رفسنجان چند استان را درگیر می کند و این استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان که از مدعیان این طرح و مانع انتقال این آب هستند.

جلالی با بیان اینکه کلنگ این طرح بدست آقای روحانی زده و بودجه ای برای انتقال آن نیز گذاشته شده تصریح کرد: انتقال این آب چیزی شبیه به محال است، آب ناپایداری است که نارضایتی افراد زیادی را در پی دارد.

نماینده مردم رفسنجان خاطر نشان کرد: سهم آب برداشتی و شیرین سازی همسایه های خلیج فارس به مرتب بیشتر از ایران است، سهم ما از این آب باید افزایش یابد.

وی افزود: آب خلیج فارس پایدار است و مدعی مالکیتی هم ندارد، خط یک انتقال آب از خلیج فارس راه اندازی شده و خط های دوم و سوم جدی تر خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی گفت: آب اصفهان به رفسنجان نمی رسد چرا که مدعی و نارضایتی زیادی دارد، در دولت یازدهم کلید آن زده شده اما پیگیری نشده است، موضوع انتقال آب از بهشت آباد استان چهارمحال و بختیازی به فلات مرکزی استان های اصفهان، کرمان و یزد و همچنین دشت رفسنجان برمی گردد به سال 81 و از همان ابتدا به مخالفت مردم استان در مسیر این آب روبرو شد.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی اخیرا در گفتگویی با اشاره به نامه محیط زیست در خصوص منتفی‌شدن انتقال آب بهشت آباد توسط تونل، گفته در جلسه کارگروه کارشناسی محیط زیست تونل بهشت آباد هم منتفی شد البته این تونل در سال‌های گذشته توسط شورای عالی آب منتفی شده بود که این خبر جدیدی نیست و تنها فشارها به محیط زیست موجب شد که نظر تخصصی خود را صراحتا در خصوص تونل بهشت آباد بیان کند.

این در حالی است که آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان هفته جاری در جلسه ای که در خصوص بحران آب خوزستان برگزار شده، عنوان کرده: طرح انتقال آب به باغات پسته رفسنجان با حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب در حال اجرا بود و اکنون به ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته‌است. قبلاً این طرح‌ها مجوز محیط زیستی نداشت اما اکنون با تصویب مخفیانه مجوز زیست‌محیطی، این طرح‌های خطرناک را به نوعی قانونی کردند.

وی همچنین خواستار تکمیل پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی شده و گفته تحقق این امر بهانه انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های خوزستان را از بین می‌برد.

انتهای پیام/
  https://armanekerman.ir/vdcc1xqsm2bqii8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین