تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

طرحی که براندازان را نگران کرد

منصور الهی گفت: بازتاب خبر طرح صیانت از فضای مجازی در میان جریانی خاص و سیاسی که لایه هایی از براندازی نرم در رفتارهای او نمایان است و مهمترین ابزار براندازی خود در حوزه رسانه را در خطر از دست رفتن می بیند، جالب توجه و تأمل برانگیز است.
طرحی که براندازان را نگران کرد
منصور الهی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مجلس شورای اسلامی بر حسب وظیفه قانونی و انقلابی، قانون گذاری در حوزه فضای مجازی را کلید زد و چنین امری به جهت حساسیت زیاد، بازتاب های فراوانی به همراه داشت که بسیاری از این نقد و نظرها را باید امری طبیعی در بررسی چنین طرح هایی دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: لیکن بازتاب این خبر در میان جریانی خاص و سیاسی که لایه هایی از براندازی نرم در رفتارهای او نمایان است و مهمترین ابزار براندازی خود در حوزه رسانه را در خطر از دست رفتن می بیند، جالب توجه و تأمل برانگیز است.

وی بیان کرد: فضای مجازی در هیج کشوری بی حساب و کتاب نیست و هر کشوری بر اساس مبانی، نظامات اجتماعی، سیاسی و اخلاقی خود به ممیّزی در این حوزه می پردازد؛ البته به جز تروریست هایی نظیر داعش که سگ های دست آموز تمدن غرب و نظام لیبرال دموکراسی بشمار می آیند که در مسیر حفظ منافع غرب، از این قاعده به ظاهر معاف اند.

الهی افزود: حال در این عرصه، چرا یک جریان سیاسی متمایل به غرب و طرفدار تفکر لیبرالی در ایران، خواستار عدم ایجاد ساز و کار قانونی در حوزه فضای مجازی است، پرسشی است که باید در پی پاسخ آن بود.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: فضای مجازی برای یک کشور هم می تواند سودمند باشد و هم خطرناک؛ آنجا که در جهت حفظ منافع ملی و تقویت اخلاق و تثبیت هنجارهای اجتماعی و تصحیح ناهنجاری های سیاسی و اجتماعی عمل می کند، سودمند و قابل استفاده و بهره برداری است؛ اما آنجا که محلی برای توطئه و هنجارشکنی و ایجاد ناامنی سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است، نه تنها مضرّ که برای هر ساختار قدرتی خطرناک است.

وی با طرح این سوال که آیا نقش تلگرام در حوادث 96 و بعد از آن، قابل کتمان است، ابراز کرد: جریان برانداز داخلی در هماهنگی کامل با دشمنان بیرونی به این نتیجه رسیدند که فضای مجازی یک میدان نبرد تمام عیار برای ایجاد ضربات مهلک بر پیکره نظام اسلامی و زمینه ساز آشوب ها و جنگ های خیابانی در کشور است و لذا بر پایه همین نگاه خطرناک، در مقابل قانون مند کردن فضای مجازی مقاومت می کنند و با بهانه قرار دادن مسئله کسب و کار، اهداف خباثت آموز خود را پنهان می نمایند.

الهی اظهار کرد: آیا فساد گسترده اخلاقی، ناهنجاریهای اجتماعی و تخریب کانون خانواده، گسترش طلاق و هزاران امور ضد دینی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه اسلامی، اموری ساده اند که به راحتی بشود از کنار آنها گذشت؟

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آیا نباید با یکی از مهمترین عامل که همین بی در و پیکر بودن فضای مجازی است، مقابله کرد؟! قطعاً نظام اسلامی برای حفظ ساحت های فوق الذکر، باید تمهیدات قانونی را در نظر بگیرد و بیرون از فضاسازی های دروغین، بهترین راهکار برای بهره برداری سالم از رسانه های مجازی را ارائه داده و از منافع آن رونمایی، و آسیب های احتمالی را شناسایی و راهکار مقابله با آن را اجرایی نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قانون گذار نیز باید با توجه به حساسیت موضوع و دغدغه های صحیح قشرهای مختلف، از هرگونه کم توجهی و بی دقتی در تنظیم قانون پرهیز نماید و برای شنیدن نظرات کارشناسان دلسوز این حوزه، گوش شنوا داشته باشند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcfexdyyw6d0ea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین