تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
۰
plusresetminus
روند انتخاب شهردار کرمان از زبان سخنگوی شورای شهر:

اجماع شورا بر انتخاب برنامه مدون شعرباف در کنار تجربه پوراسماعیلی/ عمل فراجناحی و شفاف رویکرد شورای شهر کرمان است

شهردار کرمان چگونه انتخاب شد؟
محمدرضا کمساری با بیان اینکه هیچ فردی نمی تواند بگوید که آقای پور اسماعیلی که به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد، وابستگی به جریان خاصی داشته، گفت: انتخاب سرپرست موید این مهم است که شورای شهر انتخاب شهردار را کاملا فراجناحی پیش برده است.
اجماع شورا بر انتخاب برنامه مدون شعرباف در کنار تجربه پوراسماعیلی/ عمل فراجناحی و شفاف رویکرد شورای شهر کرمان است

محمدرضا کمساری در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص فرایند انتخاب شهردار شهر کرمان گفت: اعضای شورای شهر با شفافیتی که بر هیچ کس پوشیده نیست، فرایند انتخاب شهردار را آغاز کرد.

سخنگوی شورای شهر کرمان ادامه داد: از آنجایی که اعتقاد داشتیم، دامنه شناخت ما از افراد دارای تخصص و صلاحیت کامل نیست؛ بستری را به منظور مشارکت مردم و نخبگان فراهم کردیم و در این زمینه اطلاع رسانی انجام شد تا مردم بتوانند از طریق سایت شورا گزینه هایی که شرایط لازم را دارند را معرفی کنند.

وی افزود: با شرایط عنوان شده، فراخوان زده شد و اعضای شورا با بررسی هایی که انجام دادند و ارتباط گیری با نخبگان در نهایت به 126 گزینه رسیدند.

کمساری با تأکید بر اینکه برخی عنوان می کنند که شورای شهر گزینه از پیش تعیین شده برای شهرداری داشته است، این مسئله خارج از انصاف بوده، اظهار کرد: ما اولین شورایی هستیم که بنا به اذعان آقایان مویدی، ایرانمنش و چناریان که در دوره های مختلف شورا حضور داشته اند، بیشترین جلسات را در این زمینه به منظور انتخاب گزینه اصلح و شایسته برگزار و 126 گزینه را مورد بررسی قرار داده است.

سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه طی چهار فرایند افراد غربال شدند و نهایتا به هفت گزینه رسیدیم، تصریح کرد: از این تعداد دو نفر انصراف دادند که یکی از آنها در حال حاضر به عنوان استاندار در یکی از استانها مشغول خدمت است و پس از مذاکره با او انصراف از طرف وی به شورا ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه هیچ فردی نمی تواند بگوید که آقای پور اسماعیلی که به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد، وابستگی به جریان خاصی داشته، گفت: انتخاب سرپرست موید این مهم است که شورای شهر انتخاب شهردار را کاملا فراجناحی پیش برده است.

کمساری ادامه داد: برنامه زنده مصاحبه پنج گزینه شهرداری از طریق صفحات شورای شهر پخش شد؛ مردم و نخبگان این مصاحبه را به صورت زنده مشاهده کردند و ضمنا فیلم مصاحبه ها برای تعدادی از شخصیت های علمی و دانشگاهی مجددا ارسال و نظر سنجی شد.

سخنگوی شورای شهر کرمان بیان کرد: مسئله ای که در شورا مطرح بود این بود که ما با توجه به محیط، شرایط و آگاهی فرد بومی از منطقه باید به نیرو بومی که توانایی بالایی دارد برسیم و یا اینکه می توانیم از نیروی بومی در کنار نیرویی که برنامه های بسیار خوبی دارد و امتحان خود را خوب پس داده است، استفاده کنیم که نهایتا به دو گزینه آقایان شَعر باف و پور اسماعیلی رسیدیم.

وی با تأکید بر اینکه تمامی اعضای شورای شهر از عملکرد پور اسماعیلی در دوران سرپرستی شهرداری کرمان نهایت رضایت را داشته اند، عنوان کرد: از آنجایی که همگان اعتقاد به تحول جدی در این سیستم را داشتند، باورشان بر این بود که آقایان پور اسماعیلی و  شَعرباف باید در کنار هم به کار گیری شوند؛ شَعرباف با برنامه های بسیار خوب و رو به جلویی که دارد و پور اسماعیلی با تجارب، شناخت و اراده خوبی که درکار کردن دارد.

کمساری افزود: مباحث مختلفی در جلسه مطرح شد و در نهایت اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که باید از هر دو ظرفیت استفاده شود؛ برخی معتقد بودند که پور اسماعیلی نیروی شهرداری است و چنانچه به عنوان شهردار انتخاب نشود از ظرفیت او می توانیم در شهرداری بهره مند شویم؛ اما برای استفاده از ظرفیت آقای شَعرباف باید ایشان به این مجموعه اضافه شود.

سخنگوی شورای شهر کرمان گفت: در نهایت همدلی با اختلاف آرا حداقلی آقای شَعرباف به عنوان شهردار انتخاب شد لازم به ذکر است آقای شَعرباف نیز برای استفاده از توانمندی آقای پور اسماعیلی ابراز تمایل کردند تا از تجربه و پشتکار او به منظور پیش بردن امورات شهری استفاده شود.

وی با بیان اینکه با انتخاب صورت گرفته و بر اساس صورت جلسه شورای شهر، آقای شَعر باف جهت صدور حکم به فرمانداری معرفی خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم هر کرمان خواهشمندیم که با همکاری، همراهی و نگاه مسئولانه خود با شهرداری و شورای شهر را در راه رسیدن به شهری مناسب و در خور نام مردم شریف کرمان یاری کنند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcjtveviuqe8yz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین