تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
۰
plusresetminus
روح الله نیکخواه گفت: جامعه هدف مد نظر ما سه دسته فعال، نیمه فعال و بیکاران هستند که توزیع اقلام معیشتی را از دسته آخر و افرادی که بیکاری هستند آغاز و سپس به افرادی که نیمه فعال کار می کنند و افراد نیازمندی که به صورت فعال کار می کنند، انجام می شود.
تامین نیازهای کارگران از مولفه های جهش تولید/ کارگران بیکار هدف اصلی کمک های مومنانه است

روح الله نیکخواه در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص فعالیت های سازمان بسیج کارگری استان کرمان در عرصه کمک های مؤمنانه با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به ما توفیق فعالیت در عرصه کار و کارگر را داد، گفت: کمک رسانی به خانواده کارگران نیازمند در قالب رزمایش کمک های مؤمنانه در هفته کرامت در دو مرحله برگزار شد که در این دو مرحله بالغ بر 5 هزار و 672 سبد معیشتی را آماده و در اختیار خانواده های مد نظر قرار دادیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان کرمان با اشاره به توزیع بیش از هزار و 500 کیلو شیرینی در روز عید غدیر در قالب سبد کمک مؤمنانه در بین خانواده های کارگران نیازمند، ابراز کرد: در هفته امامت با نام حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام از خانواده های زحمتکش و خدوم کارگر یاد کردیم و در دهه اول ماه محرم نیز 610 بسته معیشتی نیز تهیه شد و در کنار تهیه بسته های معیشتی، طبخ غذا را به تعداد 29 هزار پرس انجام دادیم.

وی ابراز کرد: انجام کمک های مؤمنانه را در دستور کار خود قرار داده ایم و شعارمان کمک و خدمت رسانی به این قشر خدوم و زحمت کش است که در این راستا شرکت ها، کارخانجات و مؤسسات ما را همراهی می کنند و در هفته کرامت بالغ بر 4 هزار طبخ غذا انجام شد که بیش از هزار پرس غذا در بین مهمانان گلزار شهدا و بقیه آن در بین قشر کارگری توزیع شد.

نیکخواه با اشاره به اینکه در استان کرمان بالغ بر 36 هزار جامعه انجمن صنفی کارگران را داریم که کمک های شایانی در این عرصه به کارگان صنفی شده است، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در نوع خود تأثیر گذار بوده است که جا دارد در این زمینه از شرکت زغالسنگ، گل گهر و سایر شرکت ها تقدیر و تشکر داشته باشم.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان کرمان ضمن اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در طرح شهید کریمی که یکی از شهدای کارگر است؛ تهیه سبدهایی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش، سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان بسیج فرهنگیان است که این مهم را در دستور کار قرار داده ایم تا اقلام نوشتاری و لوازم التحریر که مورد نیاز دانش آموزان است را تهیه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در سازمان بسیج کارگری هدف ما مطالبه حقیقی حقوق کارگران است و این مهم مد نظر ماست که به این قشر خدوم و زحمتکش کمک شود، گفت: اصل محرک در یک کارخانه و شرکت، کارگر است و زحمت اصلی را آنها می کشند؛ بنابراین دولت و تمامی دستگاه ها باید کمک کنند؛ چرا که اگر یک کارگر از لحاظ معیشتی و مالی تأمین شود، انگیزه هر چه بهتر برای او در روند انجام کار و تولید ایجاد خواهد شد.

نیکخواه در خصوص نحوه شناسایی کارگران نیازمند گفت: اطلاعات افراد نیازمند را از بانک اطلاعاتی صنف کارگران تهیه می کنیم و با شناسایی کاملی که انجام می شود، بسته های معیشتی در اختیار افراد قرار می گیرد.

رئیس سازمان بسیج کارگری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: جامعه هدف مد نظر ما سه دسته فعال، نیمه فعال و  بیکاران هستند که توزیع اقلام معیشتی را از دسته آخر و افرادی که بیکاری هستند آغاز و سپس به افرادی که نیمه فعال کار می کنند و افراد نیازمندی که به صورت فعال کار می کنند، انجام می شود.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcbw8b85rhb5gp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین