تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۱
۰
plusresetminus
حسن هانی زاده با بیان اینکه دولت سیزدهم با ادبیات جدید تری و با شرایط جدید تری قصد دارد در مذاکرات وین حضور پیدا کند، گفت: کشورهای اروپایی باید بدانند سیاست های دولت سیزدهم، سیاست های تکیه بر امکانات داخلی و پشتوانه مردم ایران است.
حضور دولت سیزدهم در مذاکرات وین با ادبیات و شرایط جدید/ سیاست دولت در مذاکرات تکیه بر امکانات داخلی و پشتوانه مردمی است
حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: نگاه دولت سیزدهم به ریاست آیت الله ابراهیم رئیسی و به ویژه وزیر امور خارجه جدید حسین امیر عبداللهیان در مقایسه با گذشته نسبت به رفتار بین المللی کاملا با دولت سابق تفاوت دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: در دولت قبل برخی نرمش های زیادی در برابر زیاده خواهی های اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفت و شش دور مذاکره بین ایران و 4+1 در وین انجام شده که متأسفانه هیچ گونه خروجی قابل قبولی به همراه نداشته است.

وی با بیان اینکه این مذاکرات صرفا تلف کردن وقت بوده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم نرمش هایی که داشته، نتوانسته دستاوردی در حوزه برجام و به ویژه در اقتصاد ایجاد کند؛ هم اکنون دولت سیزدهم با ادبیات جدید تری و با شرایط جدید تری قصد دارد در مذاکرات وین حضور پیدا کند.

هانی زاده تصریح کرد: البته اشتیاق کشورهای اروپایی مانند آلمان و  فرانسه برای از سر گیری مذاکرات با ایران نتیجه سیاست های جدید دولت سیزدهم است که قصد دارد با شرایط جدید مذاکره را انجام دهد مشروط بر اینکه این مذاکره یک فرایند زمانی مشخص داشته باشد، این زمان خیلی طولانی نشود و تمام تحریم ها در ابتدا لغو شود و جمهوری اسلامی ایران نیز آماده بازگشت به تعهدات خود در برجام است.

این کارشناس مسائل بین الملل تأکید کرد: کشورهای اروپایی باید بدانند سیاست های دولت سیزدهم، سیاست های تکیه بر امکانات داخلی و پشتوانه مردم ایران است و جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را بر این اساس ادامه می دهد و هیج امتیازی را به طرف غربی نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ایران با شرایط خود و پیش شرط هایی وارد مذاکره خواهد شد، خاطر نشان کرد: چنانچه مذاکرات وین بر اساس خواسته جمهوری اسلامی ایران حرکت کند طبیعی است که این مذاکرات موفق خواهد بود؛ در غیر این صورت ایران آماده باج خواهی به کشورهای اروپایی و آمریکایی نخواهد بود و ممکن است مذاکرات در آینده اگر شرایط ایران پذیرفته نشود، متوقف شود.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcdff0fnyt0xx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین