تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
۰
plusresetminus
میثم آبدری مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی (تجار) شهرستان کرمان با توجه به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برگزاری همایشی با موضوع نقش اصناف در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی ، در صورت نداشتن مغایرت با وضعیت فعلی بیماری ، 4 شهریور ماه که در کرمان برگزار می شود خبر داد.
نقش تعیین کننده اصناف در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی
میثم آبدری مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی (تجار)  شهرستان کرمان در گفتگو با "راه آرمان"  با اهدای درود بر ارواح پاک حضرت امام خمینی(ره)، شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهیدان اصناف اظهار کرد:‌ شهدا سند عزت، امنیت و اقتدار ایران عزیز هستند و خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند و باید با آرمان های شهدا  تجدید میثاق کرد.

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی (تجار)  شهرستان کرمان ادامه دادقشر اصناف و بازاریان در طول هشت سال دفاع مقدس 600 شهید را تقدیم کرده از جمله اولین شهید بسیجی اصناف کشور شهید غلامرضا لنگری زاده،شهید لنگری زاده نمونه بارز تفکر عاشورایی است و اما ما باید بدانیم شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم   جمله "ما می‌توانیم" را برای ما هجی کردند.

آبدری افزود:جایگاه اصناف به عنوان متولیان بازار در نظام اقتصادی کشور،اعم از فرد صنفی و یا تشکل های صنفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که در ایجاد واحدهای اشتغال زا و اشتغالزایی بسیار موثر عمل کرده و تجارب صنعتی و خدماتی عموما از واحدهای صنفی کوچک نشات گرفته و توانسته پایه های خود را قوی تر کرده و سینه به سینه به نسل امروز منتقل شود.

وی ادامه داد: اکنون پنج برابر میزان صادرات فعلی ما به کشور عراق و سوریه طبق گفته‌های مسئولین امر قابل توسعه است. این موضوع خلائی است که در استان وجود دارد که امیدواریم براساس ظرفیت موجود استان گامی مثبت در این زمینه برداشته ‌شود.

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی (تجار)  شهرستان کرمان در خصوص اهداف تشکیل بسیج اصناف تصریح کرد:‌ یکی از اهداف شکل‌گیری این مجموعه جذب، ساماندهی و آموزش اصناف ، بازاریان ، تجار و حل مشکلات مردم و ایجاد بازار اسلامی است که در همین راستا خوشبختانه تاکنون بیش از 4000 هزار نفر از قشر اصناف شهرستان کرمان جذب این سازمان شده‌اند.

آبدری در رابطه با اقدامات بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان در سال‌های اخیر عنوان کرد: ‌برگزاری کلاس‌های فقه بازار  دو سال گذشته با آموزش بیش از 5000 نفر،‌ ارایه آموزش‌های نظامی، توزیع بیش از 25هزار بسته معیشتی و طبخ غذای گرم  ایجاد 8 کارگاه تولید ماسک، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد (خانم های بی سرپرست)، همکاری در طرح همیاران بازرسی با حضور 85 بسیجی و کمک به مددکاران اجتماعی مراکز درمانی سطح استان (ترخیص بیش از 50 نفر از بستر بیماری) مبنی برحمایت از قشر محروم و آسیب پذیر ، تعامل و هم افزایی صمیمانه بین بسیج ، بازار و اصناف کرمان و همچنین شرکت در جلسات تصمیم گیری تنظیم بازار بعنوان پیشانی حمایت از مصرف کننده  بخشی از اقدامات این مجموعه در دو سال اخیر بوده است خبر داد.

مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی شهرستان کرمان  با اشاره به اهمیت و ضرورت آگاهی از احکام مکاسب و فقه اسلامی در بخش معاملات عنوان کرد:‌ قانون مدنی پیشرفته ایران بر اساس احکام مکاسب و فقه معاملات اسلامی تدوین شده است و ما باید اسلام و فقه مخصوص فقه معاملات را بیشتر بشناسیم. چطور می‌توانیم ادعای آموزش فقه معاملات را داشته باشیم، زمانی که از آن هیچگونه آگاهی نداریم.


وی به اهمیت آگاهی از احکام مکاسب و فقه بازار برای قشر اصناف اشاره و بیان کرد:‌افراد غیر آشنا و ناآگاه نسبت به احکام مکاسب زمانی که وارد بازار می شوند مشکلات عدیده ای دامن گیر خود و جامعه می کند و برگزاری کلاس های فقه بازار در 2 سال اخیر از اقدامات فوق العاده موثر و تاثیر گذار در آموزش احکام و مکاسب اسلامی واقع شده است .



انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdci5zazvt1arw2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما