تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۴
۰
plusresetminus
مسئول معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان واحد خواهران عنوان کرد؛

مشارکت 200 جهادگر در طرح تربیتی سال تحصیلی گذشته/ برگزاری بیش از 700 کلاس درسی جهت آموزش دانش آموزان

فاطمه عابدینی پور با اشاره به اینکه دویست جهادگر در طرح جهاد تربیتی در سال تحصیلی گذشته مشارکت داشته اند، گفت: در این عرصه بیش از 700 کلاس برگزار و بیش از سی مدرسه فعالیت داشتند و تعداد بسیاری از دانش آموزان تحت آموزش و تربیت قرار گرفتند.
مشارکت 200 جهادگر در طرح تربیتی سال تحصیلی گذشته/ برگزاری بیش از 700 کلاس درسی جهت آموزش دانش آموزان
فاطمه پور عابدینی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص انجام طرح جهاد تربیتی در سال تحصیلی گذشته گفت: از زمانی که آموزش ها به صورت مجازی ادامه دار شد، با دانش آموزان بسیار زیادی مواجه بودیم که متأسفانه ترک تحصیل کرده بودند و بر اساس آماری که اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان داد، بیش از چهار هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول ترک تحصیل کرده اند.

مسئول معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان واحد خواهران ادامه داد: بیش از سه هزار دانش آموز برای ثبت نام مراجعه نکرده بودند و متأسفانه علاوه بر این دانش آموزانی بودند که به علل مختلف، ترک تحصیل کرده بودند و از سوی دیگر دانش آموزانی را داشتیم که در مدارس ثبت نام کرده اما تلفن همراه نداشتند.

وی افزود: برخی از دانش آموزان در جنوب استان کرمان بودند که حتی تلویزیون نداشتند تا آموزش های سراسری شبکه های متعدد را پیگیری کنند و از سوی دیگر دانش آموزانی را داشتیم که تلفن همراه داشتند؛ اما به علل مختلف دچار آسیب های مجازی، آموزشی و تربیتی شده اند به عنوان مثال برخی از خانواده ها آنقدر درگیر مسائل متعدد بودند که تحصیل فرزندشان برای آنان اولویت نبود.

عابدینی پور بیان کرد: مجموعه عوامل یاد شده موجب شد تا طرح جهاد تربیتی در کل کشور توسط بسیج دانشجویی اجرا شود و ما نیز از آذر ماه سال گذشته در کرمان این کار را در واحدهای خواهران و برادران آغاز کردیم و افرادی مانند معلمین، دانشجو معلمین و کسانی که توانایی تدریس و دغدغه این مسائل را داشتند، پای کار آمدند.

مسئول معاونت جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان واحد خواهران ابراز کرد: در این عرصه بیش از 700 کلاس برگزار و بیش از سی مدرسه فعالیت داشتند و تعداد بسیاری از دانش آموزان تحت آموزش و تربیت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آمار دانش آموزان را در بسیاری از شهرستان ها، آموزش و پرورش در اختیار ما قرار می داد، عنوان کرد: اما سنگ اندازی و عدم همکاری برخی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها این مزیت را برای ما داشت که ما خیلی وابسته به آمار آنها نباشیم و در بسیاری از شرایط جهادگران در مساجد، زینبیه ها و پایگاه های بسیج تدریس می کردند و حتی برخی از جهادگران، کلاس درس را در منازل خود برگزار کردند.

عابدینی پور با بیان اینکه دویست جهادگر در طرح جهاد تربیتی مشارکت داشتند، خاطر نشان کرد: طرح جهاد تربیتی در استان کرمان با نام طرح امین و برگرفته از نام محمد امین سهرابی جهادگر آسمانی است که در این راه آسمانی شد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccoiqss2bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما