کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با قول افزایش حقوق کارگران؛

تجمعات کارگری پایان یافت/ معدن کاران مشغول کار هستند

25 مهر 1400 ساعت 10:39

یکی از کارگران شرکت معدنی تکافر سپاهان با بیان اینکه مقرر شده است که سی درصد به حقوق کارگران اضافه شود، گفت: هم اکنون تجمعات به اتمام رسیده و در حال کار در معدن هستیم.


به گزارش راه آرمان؛ روزهای گذشته شاهد اعتراضات و تجمعات کارگران معادن خصوصی ذغالسنگ شهرستان زرند بودیم که در آخرین اقدام این کارگران در مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.

یکی از کارگران شرکت معدنی تکافر سپاهان در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای کارگران با بیان اینکه مقرر شده است که سی درصد به حقوق کارگران اضافه شود، گفت: من در قسمت لوکوموتیوران معدن فعالیت می کنم و ذغال استخراج شده را به بانکر می رسانم؛ به استادکاران که همواره حقوق آنها بیشتر از ما بوده است، مقرر شده که دو میلیون تومان اضافه شود.

وی ادامه داد: به کارگران زیر دست استادکاران در نظر گرفته شده است که یک میلیون و پانصد هزار تومان اضافه شود و به بانکر چی ها نیز پانصد هزار تومان اضافه خواهد شد و برای ما لوکوموتیوران ها و نیروهای نجار خانه  که وسایل استخراج را به نیروها می رسانیم، در نظر گرفته شده که در حد پانصد هزار تومان اضافه شود.

این کارگر شرکت معدنی تکافر سپاهان با بیان اینکه از ابتدا حرف ما این بود که ما نمی توانیم با شرایط اداره کار، فعالیت کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر مسئولان گفته اند که هفته آینده خبر قطعی را به ما می دهند و ما نمی دانیم که آنها چه اقدامی را می خواهند انجام دهند؛ اما مديرعامل معدن چشمه پودنه شركت تكافر سپاهان گفته است که به نیروهای خدماتی پانصد هزار تومان بیشتر نمی تواند اضافه کند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بیش از بیست روز تجمعات ادامه داشته است، شرکت عنوان کرده است که تنها بیمه این مدت را لحاظ خواهد کرد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تجمعات به اتمام رسیده و در حال کار در معدن هستیم.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 122095

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/122095/تجمعات-کارگری-پایان-یافت-معدن-کاران-مشغول-کار-هستند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir