کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امت اسلامی با تكيه بر توان علمي و هنري بر محور مشتركات امت اسلام حركت كنند/ مسلمانان براى راندن شياطين از سرزمين‌هاى اسلامى کلمه توحيد را شعار خود قرار دهند

27 مهر 1400 ساعت 9:05

امان الله علیمرادی گفت: مسلمانان با هم براى راندن شياطين از سرزمين‌هاى اسلامى و اجراي احكام نورانى اسلام گام بردارند و با وحدت کلمه، کلمه توحيد را شعار خود قرار دهند.


حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک آغاز هفته وحدت گفت: قرآن مجيد، مسلمانان را به وحدت كلمه و به هم فشردگى صفوف فراخوانده و آن را مى‌ستايد و تفرقه را نكوهش مي‌كند و همچنین از تفرق در دین نهی کرده و در سوره شوری آیه 13 می فرماید، همان دین (خالص) را برپا دارید و در آن تفرقه ایجاد نکنید.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند متعال در سوره انعام آیه 159 نیز فرموده است" کسانی که در آیین خود تفرقه ایجاد کردند، و به دسته های گوناگون (و مذاهب مختلف) تقسیم شدند، تو هیچ گونه رابطه ای با آنها نداری" و همچنین خداوند در سوره مبارکه روم آیات 31 و 32 دو دستگي را نكوهش كرده، فرموده است"وَ لا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ * مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَ كانُوا شِيَعاً".

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره آل عمران آیه 103 همه را به چنگ زدن به ريسمان الهي دعوت مي كند، عنوان کرد: گویی گروه هاى متفرق، در قعر چاه و در معرض نابودی قرار دارند و براى نجات خويش  ناچار بايد بر ريسمان وحدت چنگ زنند، تا از وحشت مرگبار نجات يابند؛ اينها نمونه‌هايى از پيام الهى است كه مسلمانان را به «انسجام و توحيد كلمه» دعوت كرده و از تفرقه و دو دستگى باز مى‌دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تأسف عملكرد برخی مسلمانان بر خلاف پيام الهى بوده و سبب شده است كه بعضی مناطق اسلامى در سلطه ابر ‌قدرتان درآمده و نقشه های شوم را به دست نشاندگان خود، بر جوامع اسلامي تحميل كنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: برای مسلمانان چشیدن تلخى اختلاف و تفرقه و خواری بس است؛ وقت آن رسيده كه از «شجره طيبه تقريب و وحدت»، ميوه‌هاى شيرين عزت، سیادت و سرافرازي را بچينند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسلمانان در سايه وحدت، نيروها و توانایی‌هاى پراكنده گرد آيند و قدرتی عظيم تشكيل دهند و کارهای بزرگ را سامان دهند؛ آنها  نگذارند با تفرقه، نيروها هدر رود و زمينه براي اجراي فتنه شياطين فراهم شود و چه بسا صفوف مسلمانان رو در روي يكديگر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: معنای « وحدت كلمه و تقريب بين مذاهب اسلامي» هم این نيست كه فرقه‌ای در فرقه ديگر ذوب شود و از باورهاي
خود دست كشد بلكه به معناي زندگي برادرانه در كنار يكديگر و حمايت همه جانبه از همديگر در برابر دشمنان است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شایسته است روح تفاهم و گذشت، در مسلمانان احيا شود و اختلافات جزيى مايه دوگانگى نشود، گفت: درباره امام محمد بن ادريس شافعى نقل است" وى بر مزار امام ابو‌حنيفه وارد شد و در كنار مرقد او نماز گزارد ولى قنوت نگرفت پس از نماز ارادتمندان به او گفتند چرا چنين كردى؟ او در پاسخ گفت: «توقيراً للإمام» يعنى قنوت را به احترام صاحب اين قبر كه در اين مورد قائل به قنوت نيست ترك كردم".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: پيشواى متقيان امير مؤمنان على عليه السلام در خطبه 127 نهج البلاغه می فرماید" دست خدا بر سر جماعت است، از تفرقه بپرهیزید، زیرا شخص تکرو، شکار شیطان است همانگونه که گوسفند تکرو، طعمه گرگ است".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در روزگارى كه دولت هاى كفر و استكبار با داشتن ايدئولوژي هاى مختلف، اقتصادهاى متباين و سياست هاى متفاوت، براي منافع مشترك، راه وحدت مى‌روند و با هم بسان دو لبه قيچى براى قطع  ريشه اسلام حركت مى‌كنند؛ شايسته است، مسلمانان با هم براى راندن شياطين از سرزمين‌هاى اسلامى و اجراي احكام نورانى اسلام گام بردارند و با وحدت کلمه، کلمه توحيد را شعار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مسلمانان به ياد آرند كه ما بر وحدانيت خدا، رسالت و خاتميت پيامبر اعظم، قبله و قرآن واحد، سنت واحد و زبان ديني يكسان هم سوگنديم و اين براي همدلي كافيست.

این مقام مسئول ابراز کرد: در نظام جمهوري اسلامي، قدم هایي براي تقریب بین مذاهب برداشته است که نام گذاري ايام ميلاد حضرت محمد مصطفي (ص) به «هفته وحدت» و تأسيس «مجمع تقريب مذاهب اسلامي» از جمله آن ها است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان با بیان اینکه توفیقات امت اسلامی را از خداي سبحان مسئلت دارم، خاطر نشان کرد: امید است آحاد امت اسلام و نخبگان با تكيه بر توان علمي و هنري بر محور مشتركات امت اسلام حركت كنند و شبهات و مسائل جنبی با حضور اساتيد فرق اسلامی عالمانه و عادلانه روشن شود.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 122146

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/122146/امت-اسلامی-تكيه-توان-علمي-هنري-محور-مشتركات-اسلام-حركت-كنند-مسلمانان-براى-راندن-شياطين-سرزمين-هاى-اسلامى-کلمه-توحيد-شعار-خود-قرار-دهند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir