کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد؛

سقوط استعمار در منطقه با وحدت جهان اسلام/ کسب موفقیت های بزرگ امت اسلامی با اتحاد و یکدلی رقم خواهد خورد

3 آبان 1400 ساعت 9:36

سید جعفر قنادباشی گفت: وحدت مقوله بسیار مهم، ضرورت جدی و بسیار لازم برای جهان اسلام است که به همان اندازه که در جهت آن گام برداریم، به همان اندازه پیروزی های بزرگی به وجود خواهد آمد و موجب می شود مشکلات جهان اسلام در جهت حل و فصل قرار گیرد.


سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی گفت: رهبر فرزانه انقلاب با اشاره به مسائلی که جهان اسلام و پیروان پیامبر اکرم(ص) دارد، مهمترین مسئله و چالشی که مسلمانان با آن رو به رو هستند را مسئله فلسطین و اشغال قبله اول مسلمانان دانستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: تأکید معظم له بر این بود که مسائل و مشکلاتی که از صدر،جهان اسلام دارد، مسئله فلسطین است که این مهم باید حل و فصل شود و در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه نه تنها تهدید است بلکه این سیاست ها موجب ناامنی در منطقه می شود، عنوان کرد: کوشش های رژیم صهیونیستی و اقدامات پنهانی آنها موجب تفرقه بیشتر و ایجاد شکاف می شود به عبارتی دیگر صهیونیست ها یک از ارکان اصلی اختلاف اندازی بین شیعه و سنی هستند.

قنادباشی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند همه پیروان پیامبر اکرم(ص) زمانی که می خواهند وحدت داشته باشند شاید در عرصه عمل مهمترین و راهبردی ترین اقدام این است که در عرصه رژیم صهیونیستی متحد شوند و کما اینکه نشانه های آن هم اکنون ظاهر شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: در جنگ دوازده روزه نبرد گروه های مقاومت در منطقه، شیعه و سنی در کنار یکدیگر حضور چشمگیر، تعیین کننده و شگفت انگیزی داشتند و این حضور در عرصه های سیاسی و تبلیغاتی دستاوردهای بزرگی را به وجود آورد و این اقدام اولین مرحله اتحاد میان مسلمانان در بین گروه های مقاومت است.

وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: این اقدامات نشان می دهد که اگر ما در کنار یکدیگر قرار گیریم، می توانیم موفقیت های بزرگی را به دست آوریم و استعمار که در منطقه تسلط پیدا کرده است را با وحدت بین امت های اسلامی در مسیر سقوط قرار دهیم.

قنادباشی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب به توانمندی ها و قابلیت های جهان اسلام اشاره داشتند، اظهار کرد: قابلیت های جهان اسلام به دلیل اختلافاتی که وجود دارد به کار گرفته نمی شود و این امر موجب ادامه سلطه استعمار و بهره برداری سو رژیم صهیونیستی از این اختلافات می شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: وحدت مقوله بسیار مهم، ضرورت جدی و بسیار لازم برای جهان اسلام است و این مسئله یک امر تشریفاتی و یک شعار خالی نیست؛ این مهم ضرورتی است که به همان اندازه که در جهت آن گام برداریم، به همان اندازه پیروزی های بزرگی به وجود خواهد آمد و موجب می شود مشکلات جهان اسلام در جهت حل و فصل قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شاهد هستیم که با طراحی و دلالی رژیم صهیونیستی تفرقه افکنی و اقدامات گروهک های تروریستی همچون داعش کلید خورده و این مسئله هنوز جهان اسلام را تهدید می کند که این مسئله باید با وحدت، یکدلی و همراهی مسلمین برطرف شود.

انتهای پیام/م


کد مطلب: 122246

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/122246/سقوط-استعمار-منطقه-وحدت-جهان-اسلام-کسب-موفقیت-های-بزرگ-امت-اسلامی-اتحاد-یکدلی-رقم-خواهد-خورد

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir