تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۲
۰
plusresetminus
علی حسینی محمدآبادی گفت: قریب به 36 صنف در عرصه واحد های تولیدی جزو ابلاغلات ما هستند که  از پرداخت 20 درصد سهم کارفرمایی معاف هستند .
36 صنف از جمله مطبوعات از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف هستند/ حذف محدودیت های بیمه ای برای رشد جمعیت
 
 علی حسینی محمد آبادی مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" مطرح کرد: خبر و خبرگذاری حلقه بین مردم و مسولان هستند و اقدامات انجام شده در خصوص مطالبات مردمی را در قالب خبر می توان به مخاطبین و جامعه هدف برگرداند.
ماهیانه 23 هزار میلیارد به خانواده تامین اجتماعی خدمات ارائه می شود
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای در کل کشور است و نزدیک به 44 میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش این سازمان هستند، بیش از 3 میلیون و 500 هزار خانوار مستمری بگیر(بازنشته، ازکار افتاده و بازماندگان ) سازمان تامین اجتماعی هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تعهدات سازمان تامین اجتماعی بسیار سنگین هستند و ماهیانه نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی دربخش تعهدات بلند مدت، کوتاه مدت و درمان  پرداخت می شود.


حسینی محمدآبادی اذعان کرد: یک میلیون و پانصد و 30 هزارنفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش سازمان بوده و از خدمات ارائه شده بهره مند هستند و ماهیانه بیش از 500 میلیارد تومان مستمری به خانواده ها پرداخت می شود از تعداد عنوان شده؛ بالغ بر130 هزار مستمری بگیر هستند، در حال حاضر 52 هزار و 300 کارگاه فعال وجود دارد که شریک سازمان تامین اجتماعی محسوب می شوند و در جامعه کار فرمایی که 362 هزار کارگر به طور مستقیم و بیمه شده اصلی و اجباری مشغول به کار هستند، این نهاد را همراهی می کنند.
حذف محدودیت های بیمه ای در جهت رشد جمعیت
وی تاکید کرد: در زمینه تامین و پوشش انواع بیمه ها  گام های خوبی برداشته ایم، همه ی اقشار جامعه که دارای حرفه و شغل هستند و فعالیت آزاد دارند، می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خصوص فرزند آوری رویه جدیدی را این سازمان درپیش گرفته است، افزود: در سالیان گذشته این طرح محدودیت بیمه ای برای فرزندان بیمه شدگان داشت که خانواده ها بیشتر از 3 فرزند نباید  می داشتند، لذا به فرزند چهارم دفترچه بیمه تعلق نمی گرفت یا اگر دفترچه داده می شد مبلغی به عنوان فرانشیز یا سرانه درمان مضاعف  از سوی سرپرست خانواده باید پرداخت می شد که در حال حاضراین محدودیت ها برداشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که در کارگاه ها فعال هستند در حال حاضر هیچ افزایش پرداختی بر اساس تعداد فرزندان ندارند و حق بیمه ی کار فرمایی 27 درصدی و ثابت است که 20 درصد کارفرمایی و 7 درصد کسر از حقوق کارگران است که خانواده های تامین اجتماعی به راحتی می توانند از خدمات درمانی و غیره این نهاد بهره مند شوند.

حسینی محمدآبادی با بیان این امر که امیدواریم شاهد رشد جمعیت در ایران باشیم ،عنوان کرد: اگر بحث رفاه و معیشت خانواده ها حل شود قطعا رویکرد خدمات بیمه ای می تواند به صورت جهشی حرکت کند و خانواده ها با آرامش بیشتری به رویکرد فرزند آوری پاسخ مثبت بدهند و شاهد ازدیاد نسل به خصوص در مکتب تشیع باشیم و ضمن رشد فزاینده جمعیتی به سمت شکل گیری جامعه ای جوان حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر ارایه بسته های درمانی در عرصه ناباروری، گفت: خدمات این زمینه را باید در عرصه مدیریت درمان جستجو کرد گرچه این قسمت هم متعلق به سازمان تامین اجتماعی است اما مستقل از ما عمل می کنند و البته دراین زمینه هم هنوز به ما ابلاغی نرسیده است گرچه ممکن است خدماتی داشته باشند اما ما اطلاع نداریم.


این مقام مسئول ابراز کرد: قریب به 36 صنف در عرصه واحد های تولیدی جزو ابلاغات ما هستند که  از 20 درصد سهم کارفرمایی معاف هستند و لیست این اصناف در سازمان تامین اجتماعی موجود است لذا 21 هزار کارگاه داریم که 43 هزار نفر در این کارگاه ها فعالیت می کنند که از همین سهم 20 درصدی کارفرمایی استفاده می کنند.

حسینی محمدآبادی افزود: ماهی 23 میلیارد از قبل 43 هزار نفر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است که کارفرمایان از سهم 20 درصد کارفرمایی استفاده کرده اند و طرف حساب ما دولت می شود که باید پرداخت کند لذا
با این شرایط به صورت غیر مستقیم به این کارگاه ها کمک می شود.
بی توجهی کارفرمایان به لیست های بیمه ای سبب ایجاد هزینه مضاعف می شود
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در کنار کارفرمایان است نه درمقابل آنها گفت: متاسفانه این ذهنیت در بین برخی کارفرمایان وجود دارد که فکر می کنند ما به دنبال آزار آنها هستیم در حالی که  سازمان تامین اجتماعی یک سازمان حقوقی غیر دولتی است  و از حق بیمه های دریافتی به مشترکین خودش خدمات ارائه می دهد لذا هیچ کار فرمایی نمی تواند حق بیمه را نپردازد زیرا این حق عمومی و حق الناس محسوب می شود لذا نمی شود حساب همه را یکی دانست زیرا کسی که خوش حساب است نباید متحمل بد حسابی بقیه کارفرمایان شود.

حسینی محمدآبادی با بیان اینکه امروزه بیمه و تامین اجتماعی جزء لاینفک خانواده ها شده است، تشریح کرد: قسمتی از حقوق کارگران به بیمه اختصاص می یابد لذا نمی شود حقوق کارگر را داد اما حق بیمه اش را گرو گرفت که برخی کارفرما ها این سوال را دارند گویی بیمه از حق کارگر و میزان دریافتی اش جداست در حالی که استفاده از خدمات درمانی و حتی مستمری های کوتاه مدت کارگر و خانواده وی منوط به پرداخت حق بیمه اش از سوی کار فرما است.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی از افراد در جامعه که بعضا سرپرست خانواده هستند از نان شب خود می زنند تا بتوانند حق بیمه خود را به صورت مشاغل آزاد بپردازند تا هم امروز از خدمات درمانی و هم در آینده و زمان ناتوانی بتوانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند.

حسینی محمدآبادی اذعان کرد: لیست ارسالی کارفرما برای کارگر نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد و این مبلغ اعلامی در حال حاضر 2 میلیون و 800 هزار تومان است لذا کارفرما اگر 1 میلیون رد می کند کارگر و کارفرما و روابط کار باید پیگیری کنند و از عهده سازمان تامین اجتماعی خارج است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: بحث همسان سازی حقوق و دستمزد در طول سال 99 و 1400طی دو مرحله اجرایی شد و حقوق مستمری بگیران دو بار افزایش یافت اما شرایط اقتصادی در حال حاضر به شکلی است که این میزان افزایش محسوس نیست، گرچه سازمان هم تلاش می کند که با تجهیز منابع بیشتر و قوانینی که مصوب می شوند بتواند افزایش دوباره داشته باشد که درحال حاضر این صندوق توان افزایش ندارد.

زنان خانه دار و دختران مجرد 18 تا 50 ساله شامل پرداخت حق بیمه هستند
 وی به بیمه زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: زنان و دختران که سنشان بین 18 تا 50 سال باشد با سه نرخ 12، 14 و18 درصد می توانند بیمه شوند، 12 درصد از خدمات بازنشستگی، فوت و 14و 18 درصد هم خدمات درمانی ،هم بازنشستگی و فوت می توانند بهره مند شوند لذا اکثر خانم ها نمی دانند که بیمه درمانی همسر تاثیری روی دریافت خدمات بازنشستگی و فوت ندارد لذا اقدامی برای بیمه انجام نمی دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: خانم ها ی خانه دار که شامل بیمه تامین اجتماعی هستند در زمان فوت همسر می توانند هر دو مستمری خود و همسر را دریافت کنند و فزرندانی که هم پدر و هم مادر را از دست بدهند نیز از جانب هر دو فرد بیمه شده، می توانند مستمری دریافت کنند.

وی افزود: هرچه قوانین آسان تر و روان تر باشد میزان رضایتمندی مردم را بالا می برد یکی از این خدماتی که ما ارائه می دهیم تمدید غیر حضوری دفترچه بیمه و حتی دریافت حق بیمه ازدواج و ... با طرح 3070 است که دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

حسینی محمدآبادی خاطرنشان کرد:‌لذامردم هم لازم است با توجه به اینکه اکثریت فعالیت ها به سمت ارایه خدمات الکترونیک پیش رفته است ، خود را به روز رسانی کنند گرچه مردم مراجعه حضوری کمتری هم دارند، زیرا50  هزار سفر غیر ضروری در مسیرهای استانی برای پرداخت حق بیمه به شعب استان نیز که به صورت ماهیانه با صف های طویل در مقابل باجه ها بود اکنون حذف شده است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: کسانی که قصد دارند از میزان سابقه و حتی حداقل حقوقی که کارفرما برای آنان رد می کند، مطلع شوند  می توانند از کد USSD# *  برای دیدن آخرین ارسالی کارفرما د رخصوص دستمزد و کارکرد خودشان مطلع گردند و با دستمزد دریافتی خودشان تطبیق دهند تا اگر کارفرما تخلفی دارد، سریعا اقدام کنند.

انتهای پیام/ طهماسبی
 
 
  https://armanekerman.ir/vdcjx8evouqe8iz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین