تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۰
۰
plusresetminus
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان:

سه قصه گوی کرمانی؛ برگزیده مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه گویی شدند

محسن روحی گفت: در آئین اختتامیه جشنواره قصه گویی مرحله منطقه ای که در فضای مجازی در یزد برگزار شد، سعیده جهانشاهی با قصه خاله سوسک خوش شانس، شبنم سیدی با قصه نیت در بخش ملی مرحله رقابتی و لیلی خسروی با نقل قصه بستور در بخش آیینی و مرحله غیر رقابتی جشنواره بین المللی راه یافتند.
سه قصه گوی کرمانی؛ برگزیده مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه گویی شدند
محسن روحی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه قصه گویی‌هنری ‌همیشگی است، گفت: این هنر روایتی ‌است ‌از‌ روزهایی ‌که ‌بر‌ ما‌ می گذرد؛ ‌روزهای‌خیالی ‌یا ‌واقعی، روزهایی‌که‌ حالمان‌ خوب‌ یا بد است؛ ‌قصه گویی ‌هنری ‌مقطعی ‌نیست که ‌معطوف ‌به ‌مکان‌ و ‌زمان ‌باشد؛ قصه گویی ‌هنری ‌است ‌از‌ دیروز ‌برای ‌فردا؛‌ برای ‌نمایش ‌آنچه‌ که گذشته ‌برای‌ فردایی‌که ‌نیامده ‌راهی ‌است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: این هنر راهی است ‌برای ‌آموزش ‌بهتر‌ زندگی‌کردن؛‌ درس‌ گرفتن ‌از دیروز ‌برای‌ آسایش ‌فردا؛‌ راهی ‌برای‌تمرین ‌زندگی، این روزها ‌شاید ‌بیشتر ‌بتوان ‌اهمیت ‌توجه ‌به ‌قصه گویی ‌در ‌سال ‌سخت ‌کرونا ‌را ‌درک ‌کرد.

وی ابراز کرد: ‌در دنیای امروز لازم است به کودکان بیاموزیم که عامل تعیین کننده برای شادی ها، غم ها، امیدها و آرزوهایشان واکنش خودشان به شرایط است و این یعنی زندگی هوشمندانه که در قصه ها این هوشمندی به زبان غیر مستقیم آموزش داده شده و چه خوب است که پدران و مادران و مربیان این زبان آموزشی را به کتاب ها ارجاع بدهند، تا بچه ها به واسطه آن با کتاب و کتابخوانی مانوس شوند.

روحی با بیان اینکه ‌به ‌دلیل‌محدودیت های ‌ناشی ‌از ‌کرونا، ‌کانون ‌پرورش ‌فکری ‌کودکان ‌و ‌نوجوانان‌ بیست و سومین ‌دوره ‌جشنواره ‌بین المللی‌قصه گویی ‌را‌ به ‌صورت‌ مجازی ‌برگزار کرد، اظهار کرد: به واسطه این دنیای دیجیتال که شاید هم محاسنی دارد، گسترش افق فکری کودکان در معرض فرهنگ های مختلف قرار گرفته، شاید تنها راهکاری که جذاب است، قصه گفتن باشد امسال، ‌این ‌جشنواره ‌با‌ شکل ‌و‌ شمایلی‌جدید به صورت مجازی ‌و ‌البته ‌اضافه‌شدن ‌بخش هایی‌ نو‌ فعالیت‌ کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ابراز کرد: بخش های جشنواره در سطح ملی در سه بخش دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا و مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها بود.

وی با اشاره به اینکه پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها تنها در مرحله استانی حضور داشتند، افزود: در مرحله منطقه ای استان کرمان در منطقه دو با پانزده استان به رقابت پرداخت در بخش ملی شش قصه گو و در بخش آئینی سنتی چهار قصه گو در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی به رقابت پرداختند و به صورت زنده در بستر فضای مجازی مورد قضاوت داوران قرار گرفتند.

روحی عنوان کرد: در آئین اختتامیه جشنواره قصه گویی مرحله منطقه ای که در فضای مجازی در یزد برگزار شد، سعیده جهانشاهی با قصه خاله سوسک خوش شانس، شبنم سیدی با قصه نیت در بخش ملی مرحله رقابتی و لیلی خسروی با نقل قصه بستور در بخش آیینی  و مرحله غیر رقابتی جشنواره بین المللی راه یافتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: شب یلدا روز ملی قصه گویی، برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره بین المللی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdca0un6i49num1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما