تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
۰
plusresetminus
حسین جلالی گفت: متأسفانه مجمع نمایندگان کرمان بعد از چندین دوره نمایندگی مجلس، فاقد اساسنامه، آئین نامه و شیوه نامه است.
مجمع نمایندگان کرمان فاقد اساسنامه و آئین نامه است/ مخالفت برخی نمایندگان با پدرسالاری سنتی انتخاب رئیس مجمع
حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه متأسفانه مجمع نمایندگان کرمان بعد از چندین دوره نمایندگی مجلس، فاقد اساسنامه، آئین نامه و شیوه نامه است، گفت: هیچ گونه روش و آئین نامه ای در خصوص انتخابات مجمع نمایندگان استان کرمان وجود ندارد و این مسئله برای مجمع نمایندگان ضعف است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندین مرتبه که خواستیم انتخابات مجمع را برگزار کنیم، عنوان کردیم که شرط برگزاری انتخابات این است که مجمع نمایندگان دارای چهارچوب، اساس نامه و آئین نامه باشد که مطرح شد این کار انجام می شود اما این کار صورت نگرفت.

وی بیان کرد: بنده اساس نامه ای را نوشتم و در همان ابتدا به مجمع نمایندگان گفتم که ما باید نقشه راه داشته باشیم؛ چرا که زمانی که می خواهیم انتخابات برگزار کنیم، باید مشخص شود که همه اعضا یا دو سوم یا اکثریت اعضا باید حضور داشته باشند؛ این در حالی است که ما هیچ گونه نقشه راهی را نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی ابراز کرد: در مجامع دیگر همه نمایندگان با یکدیگر توافق کرده اند که هر نماینده شش ماه می تواند رئیس مجمع و در برخی مجامع دیگر که چهار نماینده بیشتر نبوده اند، عنوان شده است که هر نماینده می تواند یک سال ریاست مجمع را داشته باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: من در ابتدا به دیگر نمایندگان عنوان کردم که اساس نامه ای را نوشته ام؛ اما آنها قبول نکردند؛ به آنها گفتم که اساس نامه را اصلاح کنید چرا که برای آن زحمت بسیار کشیده ام؛ اما آنها تن به اساس نامه ندادند و الان نیز مجمع اساس نامه ندارد و انتخابات بدون اساس نامه برگزار شد؛ البته در آن جا اعلام کردیم که هر نفر یک سال نماینده مجمع باشد.

وی اظهار کرد: شهباز حسن پور به عنوان ریاست مجمع انتخاب شد و در هفتم خرداد ماه 1400 ریاست مجمع تمام شد؛ اما آنها سه ماه دیگر ریاست مجمع را تمدید کردند که ما موافق آن نبودیم؛ اما به دلیل آنکه امضا چند نفر را گرفته بودند، ریاست مجمع سه ماه دیگر تمدید شد و بعد از این مجمع غیر قانونی بود و ما رئیس مجمع نداشتیم، اما هر جا که می رفتند عنوان رئیس مجمع را استفاده می کردند  که این مسئله غیر قانونی است و برخی از اعضا موافق نبودند.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی تصریح کرد: اخیرا در جلسات عنوان مجمع را استفاده می کردند که من در این زمینه اعتراض کردم و گفتم مجمعی وجود ندارد و شما چرا عنوان رئیس مجمع را در وزارت خانه به کار می برید که متأسفانه افراد از این عنوان می توانند برای منافع قومی و منطقه ای خود استفاده کنند که به دنبال آن برخی تبعیض ها و بی عدالتی ها صورت می گیرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در هر صورت ما خواهان برگزاری مجمع شدیم، مشروط بر اینکه فرد تکراری به عنوان کاندید وجود نداشته باشد؛ به این معنی که شهباز حسن پور که یک سال کاندید شده بود، دیگر حق کاندید شدن ندارد؛ اما وی اصرار داشت که من باید کاندید شوم و چون او اصرار بر کاندید شدن داشتند، من گفتم مجمع برگزار نشود تا تکلیف این مسئله مشخص شود و یا اساس نامه بنویسید و یا قانون را رعایت کنید.

وی ادامه داد: حسن پور مجددا کاندید شد و من گفتم که این اقدام پدر سالاری سنتی و خان سالاری است که قبول ندارم؛ مجمع نمایندگان مگر موروثی و ارثی است که آقایان چون سابقه دارند، مربوط به آنها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی با تأکید بر اینکه مجمع نمایندگان باید چهارچوب داشته باشد و توافق شود که هر نفر بیش از شش ماه و یا یک سال، رئیس مجمع نباشد، گفت: از ده نماینده استان چهار نفر مخالف و شش نفر موافق شرایط بودند و آنها در صحن  انتخابات مجمع را برگزار می کنند و در آنجا، آقای حسن پور با شش رأی رئیس مجمع نمایندگان می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این مجمع رسمیت ندارد و قانونی نیست و ما آن را به رسمیت نمی شناسیم و به جد روی این مسئله ایستاده ایم و در مجالس آنها شرکت نمی کنم چرا که آن را قانونی نمی دانیم و هر جا که در وزارتخانه ها و استان از این عنوان استفاده کنند، تکذیب می کنیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcd9x0f9yt0xn6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین