تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۸
۰
plusresetminus
گاز به عنوان یک سوخت مهم نقش بسیار عظیمی را در زندگی مردم ایفاء می‌کند.
گاز به عنوان یک سوخت مهم، محور توسعه است
فرامرز قاسم‌زاده رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار راه آرمان گفت: گاز به عنوان یک سوخت مهم، محور توسعه است.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت در ابتدای مصاحبه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: همه ما مدیون خون شهداء والامقام و امام شهیدان حضرت امام خمینی (ره) هستیم و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی داریم.
 
قاسم‌زاده بیان کرد: گاز به عنوان یک سوخت مهم نقش بسیار عظیمی را در زندگی مردم ایفاء می‌کند و گاز بعنوان محور توسعه است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: شرکت گاز استان کرمان چشم‌اندازهای نوینی را برای جایگزینی این سوخت پاک با فرآورده‌های نفتی انجام داده است و قطعاً هدف عرضه این حامل‌ پاک انرژی به تمامی شهرها، بخش‌ها، روستاهای تابعه شهرستان جیرفت و عنبرآباد می‌باشد.
 
قاسم زاده تأکید کرد: اداره گاز جیرفت به تنهایی پروژه محور نیست و با همکاری امور مهندسی و اجرای طرح‌های گاز استان کرمان نسبت به شبکه‌گذاری و نصب ایستگاه‌ها و تأسیسات مربوطه اقدام می‌کند و در این خصوص جهت تکمیل زنجیره مشترکین گاز طبیعی در جیرفت و عنبرآباد، پیمانکار از مدتی قبل شروع به نصب انشعابات در شهر جیرفت و عنبرآباد نموده است که شهر جیرفت خیابان‌های ذوالفقار و خیبر خطوط تغذیه و شبکه در سه جبهه کاری به صورت سریع مشغول کار می‌باشند.
 
وی تصریح کرد: اجرای خط تغذیه ۱۰ اینچی فلزی در منطقه هوکرد که یک خط تغذیه‌ای از گذشته اجرا شده و حدود ۷ کیلومتر و ١٠٠٠ کیلومتر هم جدیداً به خط آن اضافه شده است که جمعاً بیش از ٨ کیلومتر اجرا کردند.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت اذعان کرد: خط تغذیه‌ای شهر جیرفت با احتساب CNG واقع در خیابان هلیل، تزریق گاز شود و آماده بهره‌برداری، مسائل راه‌اندازی تأسیسات بر می‌گردد به شرکت نفت و سرمایه‌گذار، که بحمدالله از سوی شرکت گاز فرآیند آن انجام شده است و تکمیل میدان عامریه، تکمیل اجرای دوم ایستگاه می‌باشد.
 
قاسم‌زاده در ادامه گفت: منطقه خالق‌آباد به زودی به شبکه تزریق گاز وصل خواهد شد و تا چند روز آینده منطقه خالق‌آباد که حدود ۶٢٠ مورد انشعاب نصب و آماده دارد، همه در سرویس گاز قرار خواهند گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای شبکه توزیع در محدوده کلرود که تا حدود ٢٠ کیلومتر شبکه‌گذاری، همزمان با اجرای خیابان‌های جماران خرمشهر کوچه‌های مجاور در حال اجراء است، و کارهای در حال انجام، از نظر اتصالات رگولاتور کنتور سایر مواردی که برای مشترکین می‌باشد.
 
قاسم زاده با پیش‌بینی چهار هزار اشتراک در سال جاری گفت: از نظر پوشش لوله و متعلقات و مالی هیچ مشکلی شرکت گاز ندارد، و انجام پروژه‌ها در موعد مقرر به توانمندی پیمانکاران از لحاظ فنی و مالی بستگی دارد و تلاش مدیران گاز استان کرمان همیشه بر ان بوده است که تمامی قراردادها پیش از موعد پیش‌بینی شده به اتمام برسد.
 
وی بیان کرد: شهرستان جیرفت، یک قطب کشاورزی است تمامی روستاها نزدیک به شهرها و پی در پی، پشت سر هم واقع شده‌اند، امکان اجرا بعضی مواقع از ما گرفته، و ما مجبور می‌شویم در حریم راه‌ها، با همکاری خوب، اداره راهداری، اجرای لوله گذاری کنیم، و گاهی مواقع مجبور می‌شویم بعضی مکان‌ها تعهد دهیم که اگر در زمان تعمیرات یا هر کاری که اداره راه برای تأسیسات انجام داد، به لوله گاز برخورد کرد جابجا شویم، مواردی مثل جنس زمین، شهر جیرفت یک انشعاب که می‌خواهد نصب شود از لحاظ استانداردی عرض کانال باید حدود ۴۳ سانتی‌متر یا ۴٢/۵ سانتی‌متر باشد.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت در ادامه گفت: آینده خوبی برای جیرفت پیش‌بینی می‌شود، در حال حاضر پروژه‌های جدید زیادی برای جیرفت و عنبرآباد دیده شده است، و پروژه‌های متعددی در عنبرآباد انجام شده و پیش‌رو خواهیم داشت.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در بحث لوله و تعلقات هیچ مشکلی نخواهند داشت، و تشکر از مدیر عامل شرکت گاز که مقادیر بسیار زیادی را ایشان خریداری لوله کردند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر پیمانکار فاز چهارم، در شهر جیرفت در چهار و پنج جبهه کاری فعالیت می‌کند و برای باقیمانده شهر جیرفت هم سایر همکاران همت و تلاش کردند، پیمان تکمیلی شهر جیرفت تکمیل، و ان‌شاءالله به زودی به مرحله اجراء خواهد رسید.
 
رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت اظهار کرد: هم اکنون ضریب گاز در شهر جیرفت ۵٠ درصد می‌باشد که هم اکنون ۱۷ روستا با ۲۷۰۰ خانوار تزریق گاز شده، گلخانه‌های جیرفت و عنبرآباد مازاد بر مواردی که تزریق گاز شده جمعاً ۱۵۰ صنعت با ۷۰۰ میلیارد اعتبار در دست اجرا می‌باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در شهر جیرفت تقریباً ۶۳ کیلومتر گلخانه‌های جیرفت به شبگه کاز وصل و گازدار شدند متأسفانه گلخانه‌داران محترم مراجعه نمی‌کنند و رغبتی به گازکشی نشان نمی‌دهند این را هم می‌دانند که سال گذشته به علت سرما یا خشکسالی ضرر و زیان دیدند و گاز یک سوخت پاک، و تلاش شرکت گاز این است که سوخت پاک گاز را جایگزین فرآورده‌های نفتی کند و با کیفیت بالا و استاندارد عالی در حال کار و خدمت‌رسانی می‌باشد.

انتهای پیام/ط
https://armanekerman.ir/vdcg3w9quak9xz4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما