تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸
۰
plusresetminus
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت عنوان کرد:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون تنها راه مقابله با اومیکرون

احسان سلطانی نژاد گفت: خطر ابتلا به بیماری کوید ۱۹در نوع امیکرون بیشتر و تنها راه مقابله با این نوع جهش یافته ویروس کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون است.
رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون تنها راه مقابله با اومیکرون
احسان سلطانی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: سویه جدید کرونا که هم اکنون توسط سازمان بهداشت جهانی بنام omicron(امیکرون) شناخته می شود، براساس شواهد اولیه ارائه‌شده نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری کوید ۱۹در نوع امیکرون بیشتر است و افرادی که پیش از این به بیماری کوید ۱۹مبتلا شده اند نیز ممکن است به گونه اومیکرون آلوده شوند.

وی تصریح کرد: ضرورت اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده ازماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در مراکز تجمعی و انجام واکسیناسیون از راههای اساسی پیشگیری محسوب می شود.

سلطانی نژاد افزود: با توجه به اینکه تحقیقات لازم درباره سویه جدید کرونا هنوز کامل نشده، براساس شواهد عمده مبتلایان omicron تاکنون جوانان یا کودکان زیر ۱۲سال است؛ اما تقریبا همه گروه هائ سنی برای ابتلا حساس هستند و این واریانت بصورت بالقوه می تواند یک واریانت بحران زا شناخته شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافت عنوان کرد: باتوجه به اینکه تصویر خیلی روشنی از آثار و علائم ابتلا سویه جدید کرونا وجود ندارد ولی همچنان عوارض حاد تنفسی مهم ترین مشکل بیماران است که باید به آن توجه ویژه شود.

سلطانی نژاد با بیان اینکه سرعت بالای شیوع باعث گردیده تا کشورها بار دیگر درصورت شیوع به فکر محدودیت ها ی اجتماعی باشند تاکید کرد: با توجه به نتیجه بسیار خوب واکسیناسیون درکشور، رعایت پروتکلهای بهداشتی و انجام واکسیناسیون مهم ترین تصمیمات همگان است.
انتهای پیام/ع https://armanekerman.ir/vdcc41qss2bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما