تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۱
۰
plusresetminus
عباس کدوری گفت: 2 دانش آموز شهرستان بم استان کرمان که رتبه برتر جشنواره جوان خوارزمی کشور را به دست آوردند با ساخت گلدان طبیعی خود موفق شدند طرحی تازه و زیست تخریب پذیر ارائه کنند.
دانش آموزان بمی که رتبه کشوری آوردند
به گزارش راه آرمان ، بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی کشور درحالی روز گذشته در تهران با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید که الهه بلوچی نژاد و رقیه ابراهیم نژاد دانش پژوهان پژوهش سرای دانش آموزی رویان بم در گروه کشاورزی با ساخت و ارائه گلدان طبیعی موفق شدند رتبه سوم این جشنواره را از آن خود کنند.

مسئولان آموزش و پرورش بم روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار  ما در تشریح ویژگی های طرح ابداعی این دانش آموزان گفتند که این گلدان چند منظوره بوده و بستری برای رشد گیاه است که به دلیل اینکه از الیاف خرما به صورت فشرده تهیه‌شده رطوبت را جذب و کود گیاه را نیز تولید می کند. 

این طرح که پیشتر در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای سراسر کشور نیز رتبه اول کشوری را کسب کرده است در واقع گلدان طبیعی زیست تخریب پذیر از الیاف موسوم به «لیگنوسلولزی» نخل تهیه شده است.

عباس کدوری مدیر آموزش و پرورش بم بیان کرد: برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی در بنیاد نخبگان عضویت پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره بیش از ۳۰ طرح از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم این شهرستان بم به دبیرخانه‌ کشوری جشنواره خوارزمی ارائه شد که ۱۱ طرح برتر به عنوان طرح‌های منتخب به مرحله دفاع کشوری حضوری راه یافت و پس از دفاع حضوری، چهار طرح از طرح های دانش پژوهان پژوهش سرای رویان به مرحله وزارت علوم و تحقیقات رسید.

انتهای پیام/بم https://armanekerman.ir/vdcjxtevvuqe8vz.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما