تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
۰
plusresetminus
معاون بهره‌برداری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خبر داد:

پروژه بازیابی آب از باطله‌های کارخانه گندله سازی به پروسه تولید

 علی پورمعصومی گفت: در حال حاضر در زمینه  دپوسازی باطله‌های کارخانه دچار مشکل هستیم، تعدادی از حوضچه ها با باطله های موقت پر شده‌اند که سبب می‌شود آب باطله‌ها به پروسه تولید برگردد و با اجرای پروژه" بازیابی" قادر به دپوی باطله ها به صورت کیکی که تولید می‌شود، خواهیم شد تا باطله ها محدوده کمتری را اشغال کنند.
پروژه بازیابی آب از باطله‌های کارخانه گندله سازی به پروسه تولید
 علی پورمعصومی معاون بهره‌برداری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گفتگو با "راه آرمان " ضمن اراِئه عملکرد تولید 9 ماهه اول سال جاری این شرکت گفت: با توجه به خشکسالی های رخ داده در کشور از لحاظ بارندگی، فشار بیشتری در مورد کاهش و صرفه جویی در مصرف برق به مجموعه های صنعتی به ویژه شرکت گل‌گهر در سه ماه دوم سال وارد شد.

وی افزود: گرچه کاهش برق چالش هایی را با خود به همراه داشت اما با برنامه ربزی های انجام شده توانستیم این مساله را مدیریت کرده و از تمام ظرفیت و توان واحد های تولیدی وابسته به مجتمع به نحو مطلوب استفاده کنیم.
 
 علی پورمعصومی ادامه داد: بر این اساس در پایان هشت ماهه اول سال جاری با وجود محدودیت‌های مصرف برق و همچنین مشکلات مربوط به ویروس کرونا توانستیم بیشتر از برنامه تولید کنیم.
 
وی ادامه داد: در بخش معدنکاری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ رشد استخراج  داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود با رسیدن ماشین آلات جدید که خرید آنها در دستور کار قرار گرفته و یکی از مهمترین اقدامات استراتژیک شرکت است، به رشد بیشتری در این بخش دست یابیم.
 
معاون بهره‌برداری شرکت گل‎‌گهر اظهار کرد: در مجموع ما حصل تلاش و برنامه‌ریزی‌ها در این هشت ماه، ثبت ۴۷ رکورد در بخش معدنکاری، تولید کنسانتره، تولید گندله و کیفیت محصولات با تکیه بر توان و دانش فنی نیروهای داخلی مجموعه بوده است.
 
پورمعصومی با بیان اینکه تکنولوژی‌های مورد استفاده در  بخش کنسانتره و گندله‌سازی از جدیدترین موارد در عرصه صنعتی است ، گفت: تقریبا هم از لحاظ مصرف انرژی ، ابزار دقیق، سیستم کنترل، تجهیزات و هم  نگهداری و تعمیرات خوبی که طبق سیستم RCM  انجام می‌دهیم، باعث شده بتوانیم تولیدی بالاتر از ظرفیت نامی کارخانه داشته باشیم.
 
وی درباره کیفیت محصول تولید شده با توجه به افزایش کمیت اظهار داشت: کیفیت محصول امسال در مقایسه با سال گذشته در تولید کنسانتره و گندله رو به افزایش بوده گرچه بالا بردن همزمان کمیت و کیفیت کار سختی است اما این مهم انجام شده است.
 
معاون بهره‌برداری شرکت گل‌گهر با بیان اینکه زمان صرف کردیم تا کیفیت را بالا ببریم و  کمیت را در اولویت قرار ندادیم ، گفت: با این روش توانسته‌ایم حداقل استانداردهای شرکت را که امسال بالاتر از سال گذشته بوده است را رعایت کنیم و کیفیت را فدای کمیت نکردیم.
 
پورمعصومی به اجرای پرژه های تخصصی در راستای بهبود کیفیت اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها برای بهبود کیفیت در خط چهار تولید کنسانتره  است که قرار است دانه‌بندی، گوگرد و رطوبت را  اصلاح کند و این پروژه تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
معاون بهره‌برداری شرکت گل‌گهر با بیان اینکه چنین اقداماتی باعث مطلوب‌تر شدن خوراک گندله‌سازی می‌شود، گفت: با این روش تقریبا ۳۰ درصد خوراک گندله‌سازی ما بهبود پیدا می‌کند.
 
وی به پروژه بازیابی آب از باطله‌های کارخانه که در حال اجراست اشاره کرد و گفت:
این پروژه در خطوط ٥ و ٦ و ٧ تعریف شده که احتمالا این پروژه تا پایان سال جاری راه اندازی شود و به مدار وارد شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر در زمینه  دپوسازی باطله‌های کارخانه دچار مشکل هستیم، تعدادی از حوضچه ها با باطله موقت پر شده‌اند که سبب می‌شود آب باطله‌ها به پروسه تولید برگردد و با اجرای پروژه" بازیابی" قادر به دپوی باطله ها که به صورت کیکی که تولید می‌شود، خواهیم شد تا محدوده کمتری را اشغال کند.
 
پورمعصومی درباره بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت گندله‌سازی‌ها نیز خاطر نشان کرد: برای این بخش هم پروژه های ارتقاء کیفیت  تعریف شده که امیدواریم تا سه سال آینده ظرفیت هر کدام از گندله‌ساز‌ی‌ها به تولید ۷ میلیون تن افزایش یابد ضمن اینکه کیفیت را هم بهبود دهیم.

انتهای پیام/ طه https://armanekerman.ir/vdch-xnz-23niid.tft2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین