تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
۰
plusresetminus
حسین صافی زاده گفت: تغییر رنگ استان ها به زرد و آبی نباید باعث شود که فکر کنیم کرونا به پایان رسیده است.
رنگ آبی به معنای اتمام کرونا نیست/ نگرانی تغییر وضعیت کرونایی کشور با دورهمی های یلدایی
حسین صافی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص وضعیت شیوع کرونا در سطح استان گفت: خوشبختانه در حال حاضر تعداد موارد سرپایی و بستری کاهش یافته است و در استان مشابه سایر نقاط کشور، شهرستانی در وضعیت نارنجی کرونایی نداریم و هشت شهرستان زرد و پانزده شهرستان استان هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: اما با توجه به گسترش سویه اُمیکرون در دنیا و در برخی کشورهای مجاور، این ویروس دیر یا زود به کشور ما هم وارد می شود و با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای آن احتمال تغییر شرایط کرونایی وجود دارد؛ لذا از تمام هم استانی ها خواهش می کنیم کماکان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و به هیچ وجه دچار عادی انگاری نشوند.

وی با تأکید بر اینکه این تغییر رنگ استان ها به زرد و آبی نباید باعث شود که فکر کنیم کرونا به پایان رسیده است، اظهار کرد: با توجه به درپیش بودن شب یلدا از همه مردم عزیز تقاضا دارم حتی الامکان از جمع شدن تعداد زیاد در یک فضای محدود خودداری نمایند.

صافی زاده افزود: دورهمی خانوادگی با تعداد کم و زمان محدود برگزار شود و حتماً تهویه هوای محل مد نظر قرار گیرد، تا خدایی ناکرده برگزاری یک مراسم خانوادگی منجر به بیمار شدن و یا بستری عزیزان مان نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در حال حاضر علی رغم وضعیت خوب از نظر شرایط کرونا در کشور به سبب گسترش سویه جدید اُمیکرون و مسائلی که در کشورهای دیگر در حال رخ دادن است؛ به شدت نگران روزهای پیش رو هستیم و اگر غفلت کنیم ممکن است دچار شرایط سختی شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از تمام عزیزانی که تاکنون به هر دلیل فرصت دریافت واکسن نداشته اند، تقاضا می کنم برای انجام واکسیناسیون مراجعه نمایند و تمامی افراد بالای 40 سال هم که از دریافت نوبت دوم واکسن سینوفارم، برکت، کوپاستور بیش از 3 ماه گذشته و واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک بیش از 6 ماه گذشته برای دریافت نوبت سوم اقدام کنند.

انتهای پیام/م
https://armanekerman.ir/vdcce1qsx2bqi18.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین