تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۰
۰
plusresetminus
محمد موقری گفت: هنوز موردی از ابتلای بیماران به سویه جدید «اومیکرون» در سیرجان شناسایی نشده است و ضروری است شهروندان دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند.
اومیکرون در سیرجان شناسایی نشده است/ تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مقابله با «اومیکرون»
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛گفت: به دلیل اینکه ورود سویه «اومیکرون» به کشور و شناسایی اولین مورد ابتلاء درشهر  تهران و از مسافرانی بوده که سفر خارجی داشته است بنابر این باید همه همشهریان برای مقابله با این سویه آمادگی لازم را داشته باشند.

محمد موقری در خصوص شیوع سویه «اومیکرون» در شهرستان سیرجان اظهار کرد: هنوز موردی از ابتلای بیماران به سویه جدید «اومیکرون» در سیرجان شناسایی نشده است، در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان زرد است اما این اتفاق به این معنی نیست که شهروندان عادی انگاری کرده و پروتکل‌ها را رعایت نکنند.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا؛ مقابله با «اومیکرون»
وی با بیان اینکه بخش عمده مقابله با این سویه جدید تزریق دوز سوم واکسن کرونا است، گفت: در حالی که احتمال ابتلا به اومیکرون بیشتر از دلتا است اما تحقیقات نشان داده است که اثر بخشی دو دوز واکسن بین صفرتا بیست درصد است و این اعداد در صورت دریافت دوز سوم به پنجاه و پنج تا هشتاد درصد می رسد.

محمد موقری اظهار کرد: از همشهریان تقاضا داریم تزریق دوز سوم واکسن کرونا را با فاصله زمانی مشخص که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن است را در اولویت قرار دهند، مطابق دستوالعمل‌های جدید تزریق دوز سوم کرونا برای جمعیت هجده سال به بالا صورت می‌گیرد.

آمادگی مراکز واکسیناسیون سیرجان برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا
وی بیان کرد: همه مراکز تجمیعی و منتخب واکسیناسیون آمادگی تزریق دوز سوم واکسن کرونا به همشهریان را دارند و ضروری است هر چه سریع‌تر شهروندان به این مرکز برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند تا خطر ابتلاء به ویروس کرونا را از فرد، خانواده و جامعه دور کنیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: متأسفانه سرعت تکثیر اینگونه از ویروس کرونا در مسیر های هوایی ریه هفتاد برابر گونه دلتای ویروس کرونا است.

محمد موقری پور اذعان کرد: یک نیم تا سه روز طول می کشد که تعداد مبتلایان به اومیکرون دو برابر شود در حالی که این عدد در گونه دلتا ده تا چهارده روز بوده است.

لزوم پرهیز از عادی انگاری
وی اظهار کرد: موضوع ابتلاء به سویه «اومیکرون» در کشور بسیار جدی است، شهروندان باید علاوه بر اینکه واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، از دورهمی‌های خانوادگی و بودن در تجمع‌های شلوغ پرهیز کنند، اگر افراد در جمعی قرار می‌گیرند حتماً ماسک صورت را استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و تهویه هوا را مدنظر قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: سلامت خانواده‌ها برای کادر درمان بسیار مهم است و می‌خواهیم همه افراد جامعه سالم باشند و در کنار هم بدون بیماری زندگی کنند، ضروری است شهروندان در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند و از عادی انگاری پرهیز کنند.

انتهای پیام/سعید https://armanekerman.ir/vdccx1qs02bqip8.ala2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما