تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
۰
plusresetminus
مهدی سلیمی گفت: در طرح «ایمنی و سلامت»در صورت مشاهده دو تخلف همزمان، راننده متخلف نمره منفی می‌گیرد و خودرویش به پارکینگ منتقل می‌شود.
اجرای طرح «ایمنی و سلامت» در محور های مواصلاتی شهرستان سیرجان
فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ گفت: طرح «ایمنی و سلامت» که شامل تخلفات عدم توجه به جلو، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، نقص فنی و سرعت و سبقت غیرمجاز است، از چهارم دی ماه تا پایان ماه در تمامی معابر شهری و جاده‌ای اجرا می‌شود.

مهدی سلیمی بیان کرد: در این طرح در صورت مشاهده دو تخلف همزمان، راننده متخلف نمره منفی می‌گیرد و خودرویش به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: پلیس در این طرح به جز اعمال قانون به صورت دستی تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز را توسط دوربین‌ها ثبت می‌کند.

سلیمی گفت: امیدواریم با کاهش تخلفات، شاهد کاهش تصادفات باشیم و به رانندگان توصیه می‌شود به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها درماه های پایانی سال، حتی‌المقدور از سفر پرهیز کرده و اگر نیاز به سفر بود، از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان اذعان کرد: برابر ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگان حق ندارند زمان رانندگی دخانیات استعمال نمایند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسیله و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد ممنوع است؛ رانندگان موظفند در هر حال به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

مهدی سلیمی با اشاره به ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بیان داشت: بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان انواع خودروهای در حال حرکت در تمامی راه ها و همچنین استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای راننده و ترک نشین هر نوع موتورسیکلت اجباری است.

وی بیان کرد: وفق ماده ۲۲۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان و سرنشینان و سایر نقلیه موظفند هنگام حرکت وسیله نقلیه کمربندهای ایمنی خود را بسته نگاه دارند.

فرمانده پلیس راه شهرستان سیرجان بیان کرد: برابر بند الف ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه وسیله نقلیه ای دارای عیب و نقص فنی موثر بوده و احتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف وجود داشته باشد وسیله نقلیه مذکور به تعمیرگاه اعزام می شود.

وی همچنین بیان کرد: تردد وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی طبق ماده ۲۰۰ آیین نامه راهور در معابر ممنوع است.

انتهای پیام/سعید https://armanekerman.ir/vdcaoen6o49nuo1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما