تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
۰
plusresetminus
محمد چهارشنبه‌پور گفت: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنامِ دوران دفاع مقدس، پنج‌شنبه هفته پیش رو در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.
جیرفت میزبان دو شهید گمنام است /شهداء بزرگترین اسطوره‌های فداکاری
محمد چهارشنبه‌پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" از جیرفت گفت: مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنامِ دوران دفاع مقدس، پنج‌شنبه هفته پیش رو در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.
 
چهارشنبه پور با تشریح برنامه‌های تشییع و تدفین دو شهید گمنام، اظهار کرد: با تحویل دو شهید والامقام از فرودگاه جیرفت مراسم استقبال آغاز می‌شود و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، در شهرستان جیرفت ادامه خواهد یافت.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت بیان کرد: شهداء الگویی بزرگ از ایثار و شهامت هستند و تدفین شهداء گمنام در این شهرستان باعث افتخار و سربلندی مردم شهید پرور دارالولایه جیرفت است.
 
چهارشنبه پور افزود: شهداء به کشورمان عظمت و عزّت دادند و شهدای گمنام حاصل مقاومت و پایداری یک ملّت است که اصلی‌ترین پیام آن‌ها، پیمودن طریق‌الله، طریق عزت و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.
 
وی با بیان این‌که شهداء مقام والایی در نزد خداوند متعال دارند، گفت: مقام و جایگاه شهداء بسیار والا است و بسیار نزد خداوند مقرب هستند که حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام نزد محضر خدا رفته‌اند.
 
چهارشنبه‌پور اظهار کرد: ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان جیرفت ابراز کرد: ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه ما است.
 
وی تصریح کرد: در متون و آموزه‌های دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای شهید و شهادت در نظر گرفته شده که از منزلت و جایگاه خاصی برخوردار است.
 
چهارشنبه‌پور مطرح کرد: شهداء بزرگترین اسطوره‌های فداکاری، ایمان و عزّت ایران اسلامی می‌باشند و با گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان به توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران اسلامی شتاب بیشتری بخشید و آن را در راستای اهداف والای اسلامی هدایت نمود.
 
انتهای پیام/امیری
https://armanekerman.ir/vdcaeyn6e49nuw1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما