کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت؛

افتخار تدفین پیکر مطهر شهید گمنام نصیب دانشگاه علوم پزشکی شد/ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی است

21 دی 1400 ساعت 17:31

دکتر علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: پیکر مطهر شهید گمنام بر دستان مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان جیرفت در دانشگاه علوم پزشکی آرام خواهد گرفت.


دکتر علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با "راه آرمان" از جیرفت گفت: پیکر مطهر شهید گمنام بر دستان مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان جیرفت در دانشگاه علوم پزشکی آرام خواهد گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تدفین شهید گمنام در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی همواره باید مد نظر خدمتگزاران مردم باشد،افزود: تقاضای تدفین شهید گمنام از سوی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه از سال ۹۵ مطرح بود که سال ۹۹ نامه درخواست، اختصاص شهید ارسال شد و یک سال بعد از بررسی مکان تدفین نهایتاً این افتخار نصیب دانشگاه شد.

خیرخواه با بیان این‌که ۲۶ دی‌ماه مردم جیرفت و عنبرآباد میزبان دو شهید گمنام هستند، تصریح کرد: به این دلیل جوار مسجد برای تدفین انتخاب شد که در حال حاضر علاوه بر مراکزی که در پردیس وجود دارد، پروژه‌های عمرانی دیگری هم در سایت پردیس مانند بیمارستان در حال احداث است و مرقد مطهر شهید یک مرجع معنوی برای برطرف کردن، دلتنگی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: حضور شهید گمنام در مجموعه دانشگاه بیش از هر فردی برای مدیران هم یک الگوست که به یاد داشته باشند این نظام دستاورد خون هزاران شهید است که وظیفه دارند با اخلاص برای خدمت به مردم تلاش کنند و پاسدار خون شهداء باشند و یادمان باشد با کم کاری و سهل‌انگاری مدیون خون شهداء نباشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جوار شهید گمنام به صورت عمومی گفت: به امید خدا هر سال یادواره شهید برگزار خواهد شد و با توجه به همجواری مرقد شهید با ستاد دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی این محل به عنوان یک پایگاه فرهنگی ثابت برای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه محسوب خواهد شد.

خیرخواه با اشاره بر لزوم پیگیری تسریع ساخت بارگاه مرقد مطهر شهید افزود: از فردای تدفین به فکر ساخت اِلِمان شهید خواهیم بود که باید طراحی و به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه برسد، ان‌شاءالله با تخصیص بودجه عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نهادهایی که در برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری دارند، گفت: استقبال خودرویی از دو شهید گمنام از فرودگاه جیرفت آغاز خواهد شد و دانشگاه سه برنامه برای این آئین دارد یکی وداع با پیکر شهید ویژه دانشجویان و کارکنان دانشگاه است که روز شنبه ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: مراسم ویژه کادر درمان هم روز شنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت برگزار خواهد شد و روز یکشنبه هم مراسم تشییع و تدفین را پیش رو خواهیم داشت که از مصلی به سمت چهارراه دانشجو و مقابل خوابگاه دانشجویان برگزار می‌شود و در نهایت پیکر شهید گمنام بر روی دستان مردم ولایتمدار جیرفت جنب مسجد دانشگاه همراه با مراسم روایتگری و مداحی آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 124042

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/interview/124042/افتخار-تدفین-پیکر-مطهر-شهید-گمنام-نصیب-دانشگاه-علوم-پزشکی-ترویج-فرهنگ-شهادت-ایثار-عنوان-والاترین-میراث-انقلاب-اسلامی

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir