تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۸
۰
plusresetminus
جواد جلالی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بحث تخلیه آب و لایه روبی آبی که در معابر عمومی و منازل روستایی و شستشوی لوازم و اثاثیه مردم از اولویت های گروه های جهادی است، گفت: ارسال مواد غذایی برای راه اندازی آشبزخانه جهت طبخ غذای گرم همچنان ادامه داد و روزانه چهار هزار پرس غذای گرم در هر یک از شهرستان های سیل زده طبخ می شود.
لایه روبی معابر و شستشوی اثاثیه مردم نقاط سیل زده از اولویت های گروه های جهادی است/ طبخ روزانه 4 هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده
جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد تصاویر متاثر کننده ای ناشی از بارش های بی سابقه باران در شهرستان های جنوبی کرمان بوده ایم، گفت: به مناطق رودبار جنوب، زهکلوت، قلعه گنج، منوجان و بخش هایی از فاریاب و بم خسارت زیادی وارد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: یکی از اقدامات راهبردی و اساسی ما، احداث هر چه سریع تر سیل بند خرم به طول 74 کیلومتر از بالا دست شهرستان جیرفت تا شهرستان رودبار است که این اقدام تأثیر بسیار زیادی در کاهش آسیب های بارندگی دارد تا دیگر شاهد اینگونه خسارت ها در این مناطق نباشیم.

وی بیان کرد: کاری که در حال حاضر می توان انجام داد، استفاده از ظرفیت گروه های جهادی است که در کنار سایر نیروهای امدادی در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فضای مجازی پویشی با عنوان سیل مهربانی جهت جمع آوری کمک های نقدی راه اندازی کردیم تا خیران بتوانند با کمک های نقدی خود در یاری رساندن به سیل زدگان سهیم باشند، اظهار کرد: همچنین با راه اندازی برخی از موکب های مردمی و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و پایگاه های بسیج برای جمع آوری کمک های غیر نقدی شامل خشکبار، کنسروجات، چادرهای گروهی، چراغ والور و موتور پمپ های کف کش اقداماتی صورت گرفته است.

جلالی تأکید کرد: یکی از ملزوماتی که در حال حاضر برای این مناطق ضرورت دارد، کف کش است تا بتوانیم معابر و منازلی که دچار آبگرفتگی شده اند را از آب تخلیه کنیم؛ همچنین در حال حاضر بحث تخلیه آب و لایه روبی آبی که در معابر عمومی و منازل روستایی و شستشوی لوازم و اثاثیه مردم از اولویت های گروه های جهادی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: روز گذشته سومین محموله بسته های مواد غذایی و تجهیزات گروه های جهادی شامل بیل، کلنگ و چکمه به منطقه اعزام شده تا گروه های جهادی بهتر به مردم خدمات ارائه دهند.

وی افزود: ارسال مواد غذایی برای راه اندازی آشبزخانه جهت طبخ غذای گرم همچنان ادامه داد و روزانه چهار هزار پرس غذای گرم در هر یک از شهرستان های سیل زده طبخ می شود؛ همچنین ارسال آرد از شهرستان جیرفت برای پشتیبانی سیل زدگان در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم طبخ نان گرم و توزیع در مناطق روستایی عشایری را داشته باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خسارت های سیل بیشتر به زیر ساخت های این مناطق به ویژه راه اصلی و روستایی و در بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی و دام روستاییان و عشایری است که  با یاری و مساعدت تمامی دست اندرکاران، مسئولان 
و گروه های جهادی بتوانیم بخش عمده مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcfmjdyvw6d00a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین