تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
۰
plusresetminus
هنری درآمدزا که مورد بی مهری قرار گرفته است؛

معرق کاری گنجی نهفته در راور که حمایت مسئولان را می طلبد

روحانی معرق کار راوری گفت: معرق چوب می تواند درآمد خوبی برای شاغلین این رشته داشته باشد، که متاسفانه در راور مورد حمایت مسئولان شهرستان قرار ندارد.
معرق کاری گنجی نهفته در راور که حمایت مسئولان را می طلبد
 روحانی معرق کار راوری در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان" در رابطه با هنر معرق کاری گفت: معرق چوب نسبت به هنرهای چوبی دیگر قدمت بیشتری دارد و قدیمی ترین کار معرق یک شانه متعلق به شهر سوخته زابل است که بعد از یک وقفه چند هزار ساله در دوران قاجار با الهام از معرق ماشینه به شکل امروزی در آمده است.
 
وی اظهار کرد: بنده کار چوب را در زمینه منبت و پیکره تراشی از دوره راهنمایی شروع و در سال ٨٠ به طور خودآموز کار هنر معرق کاری را آغاز کردم. 

این هنرمند راوری در ادامه بیان کرد: در سال ٩۶ با همکاری میراث فرهنگی و پشتکار هنرجوی خود در نمایشگاه های صنایع دستی کرمان، راین و نمایشگاه صنایع دستی تهران شرکت کردم و در سال ٩٧ با همکاری میراث فرهنگی کلاس های آموزشی به منظور احیای صنایع دستی فراموش شده برگزار شد که به علت ناشناخته بودن معرق و ظرافت خاصی که این هنر دارد و امکانات محدود، مورد توجه قرار نگرفت. 

روحانی ادامه داد: در سال ٩٨ با همکاری میراث فرهنگی و تعدادی از هنرمندان راوری، شرکت تعاونی احیاگران هنرهای دستی راور  به منظور آموزش و حمایت از علاقه مندان این هنرها راه اندازی شد. 

معرق کار راوری در پایان خاطرنشان کرد: معرق چوب به علت در دسترس بودن مصالح و ظرافت و زیبایی خاصی که دارد می‌تواند در کنار وجهه اجتماعی، درآمد خوبی برای شاغلان این رشته داشته باشد، که متاسفانه در شهرستان راور این رشته مورد حمایت مسئولان قرار ندارد.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcd9o0fzyt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما