تاریخ انتشار :شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۷
۰
plusresetminus
حسن هانی زاده با تأکید بر اینکه شرایط اوکراین، شرایط بحرانی است، گفت: این مسئله درس بزرگی برای همه هم پیمانان آمریکا خواهد بود که در این خصوص نباید فریب آمریکا و غرب را بخورند.
اوکراین در شرایط بحرانی قرار دارد/ این وضعیت درس بزرگی است که هم پیمانان آمریکا نباید فریب این دولت را بخورند
حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به جنگ بین اوکراین و روسیه گفت: اوکراین از سال های اخیر به عنوان کانون ایجاد نا امنی و خطر برای روسیه تبدیل شده است و تلاش ناتو بر این است که با پیوستن اوکراین به ناتو امنیت ملی روسیه را مورد تهدید قرار دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تلاش هایی در گذشته از سوی ناتو و آمریکا برای ایجاد پایگاه ها و سامانه های موشک های اتمی در اوکراین صورت گرفته و این مسائل طبیعتا حساسیت کرملین را تشدید کرده است.

وی بیان کرد: پوتین بارها به رئیس جمهور اوکراین نسبت به پیوستن این کشور به ناتو هشدار داده بود اما ظاهرا ناتو قصد داشت که دامی را در برابر روسیه بگشاید تا هم امنیت روسیه مختل کند و هم این کشور را وادار به یک جنگ ناخواسته کند.

هانی زاده اظهار کرد: بر همین اساس به نظر می رسد که با وجود همه این هشدارها پوتین ناچار شده است که برای تغییر شرایط اوکراین و دور کردن خطر ناتو از مرزهای روسیه دست به حمله علیه اوکراین بزند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قبلا آمریکا تهدید کرده بود که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ناتو وارد می شود؛ ام در شرایط کنونی اوکراین را تنها گذاشتند و هیچ گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و تنها آمریکا و اتحادیه اروپا به اعمال تحریم ها علیه روسیه اکتفا کرده اند.

وی با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: این مسائل نشان می دهد که دوستان آمریکا نباید در سختی ها متکی به آمریکا باشند و باید تصمیمات عاقلانه ای در این زمینه بگیرند و فریب آمریکا و غرب را نخورند.

هانی زاده با تأکید بر اینکه شرایط اوکراین، شرایط بحرانی است، افزود: به نظر می رسد رئیس جمهور اوکراین ظرف ده روز آینده با توجه به اینکه اوکراین تنها مانده است، ناچار خواهد شد شرایط پوتین را بپذیرد و تضمین بدهد که به ناتو نپیوندد و به عنوان دوست و شریک راهبردی روسیه تبدیل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: این مسئله درس بزرگی برای همه هم پیمانان آمریکا خواهد بود که در این خصوص نباید فریب آمریکا و غرب را بخورند.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdcawmn6y49nu61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین