تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۵۵
۰
plusresetminus
امان الله علیمرادی گفت: انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت، با اندیشه‌ بلند، با فداکاری پُر رنگ و نمایان کند که این همان خط بعثت است.
توحید؛ بزرگ‌ترین هدف بعثت است/ انقلاب اسلامی؛ مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد
حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک سالروز عید مبعث، این هدیه‌ بزرگ الهی بر ملّت ایران، امّت اسلامی و همه‌ آزادگان عالم گفت: عید مبعث، عید تعالی همه‌ عدالت‌خواهان جهان و عید هشدار به امت اسلامی است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در چنین روزی، قلب مقدس پیامبر اعظم(ص) مخزن گران‌بهاترین امانت الهی وحی  شد و سنگین‌ترین مسئولیت، یعنی هدایت بشر تا آخر عالم بر وجود پُر توان آن بزرگوار نهاده شد.

وی در خصوص معنای بعث با بیان اینکه بعثت یعنی برانگیختگیِ انسان برگزیده‌ پروردگار، با اتّصال به منبع لایزال علم و قدرت الهی برای رسالت بزرگ هدایت بشر است، عنوان کرد: این برانگیختگیِ شخص پیغمبر به برانگیختگی مجموعه‌های بشری منتهی خواهد شد؛ یعنی رسول الهی برانگیخته می شود و او مجموعه‌های انسانی را برانگیخته می کند و به سوی نیک‌بختی حرکت می دهد و معنای بعثت همین است.

توحید؛ بزرگ‌ترین هدف بعثت است

این مقام مسئول اظهار کرد: بعثت ها هدف های بزرگی دارند در رأس همه‌ این هدف ها توحید است؛ توحید هم فقط به معنای این نیست که انسان در ذهن خود عقیده پیدا کند که خدا یکی است و دو تا نیست؛ بلکه توحید به معنای حاکمیّت مطلق پروردگار بر عالم تشریع و عالم تکوین است که بایستی امر الهی نافذ دانسته شود؛ هم در عالم تکوین -در همه‌ی حوادث وجود، «لا حول و لا قوّة الّا بالله»- و هم در عالم تشریع، همه‌این حوادث و همه‌ حالات ناشی از قدرت واحد پروردگار است.

حجت الاسلام و الملسمین علیمرادی با اشاره به اینکه هدف دیگر بعثت تزکیه‌ و تعلیم بشر است، ابراز کرد: تزکیه‌ بشر، یعنی پالایش روحی انسان ها از آلودگی‌ها و از پیرایه‌های پست‌کننده و انحطاط‌ آور؛ تعلیم انسانها و مقام علمی انسانها را بالا بردن.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه استقرار عدالت و ایجاد حیات طیّبه هدف دیگر بعثت است، تصریح کرد: حیات طیبه به معنای رشد و شکوفایی عقل بشر و آرامش روحی بشر، آسایش مادی بشر، امنیت محیط زندگی و رفاه بشر و شادکامی بشر و بالاتر از همه‌ اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان است.

دستورات و برنامه‌های حکمرانی پیامبران بر اساس کتاب خدا بوده است

وی با اشاره به اینکه ابزار دستیابی به اهداف بعثت، برنامه‌ریزی برای ایجاد مناسبات اجتماعی و داشتن قدرت سیاسی است، گفت: این هدف ها، هدف های بسیار بزرگ و دشواری است؛ چرا که به یک برنامه‌ریزی گسترده برای مناسبات اجتماعی احتیاج دارد و همچنین  قدرت سیاسی لازم است؛ یعنی این مناسبات اجتماعی را یک انسان منزوی یا یک نصیحت‌کننده که فقط مردم را نصیحت می کند نمی تواند به وجود بیاورد؛ قدرت سیاسی لازم است.

این مقام مسئول افزود: بنابراین بعثت ها، با یک قدرت سیاسی بزرگ و با یک برنامه‌ریزی وسیع برای تحقّق این اهداف همراه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه دستورات و برنامه‌های حکمرانی پیامبران بر اساس کتاب خدا بوده است، ابراز کرد: با آمدن پیغمبر یک نظام سیاسی لازم است که بتواند این اهداف را با تشکیل برنامه‌ها و مناسبات اجتماعی و مناسبات گوناگون بشری تحقق ببخشد و در این نظام سیاسی، آئین حکمرانی از کتاب خدا گرفته می شود.

دین؛ برنامه‌ی جامع و مدیر مجموعه‌ زندگی انسان

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این کتاب حکم کند بین مردم در آنچه باید انجام بدهند، و حاکم او است در همه‌ تنظیم‌های اجتماعی یعنی همه‌ برنامه‌های بشری در چهارچوبِ این اصول بایستی گذاشته بشود.

وی با تأکید بر اینکه راهبری و مدیریت حکومت و اعمال دستورات الهی بر عهده‌ پیامبران است، اظهار کرد: این دستور حکمرانی است لکن این دستور حکمرانی بدون وجود یک مدیریت و یک فرماندهی عملیاتی نخواهد شد؛ این مدیریت و راهبری اساسی مربوط به خود شخص پیغمبر است که موظّف است حکمرانی دینی و الهی در جامعه را که محصول بعثت پیغمبران است و با کتاب الهی ارائه می شود، اجرا کنند و تحقّق ببخشند.

این مقام مسئول افزود: پس بعثت به معنای برانگیختگی پیغمبر است، این برانگیختگی با ارسال کتاب الهی و دستور حکمرانی الهی که به پیغمبر نازل می شود همراه است و مفاد این حکمرانی را پیغمبر خدا  اعمال می کند.

دشمنی اشرار با دین به خاطر نوع نگاه به دین و قلمرو آن

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی گفت: بنابراین دین با این نگاه گسترده عبارت است از مدیر مجموعه‌ی زندگی انسان؛ یعنی برنامه‌ جامع؛ نه برنامه‌ شخصی و برنامه‌های صرفاً عبادی و فردی انسان، که بعضی خیال می کنند دین متکفّل برنامه‌های فردی است و مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و غیره، از حوزه‌ دین خارج است؛ نه، این نگاه نشان می دهد که دین، جامع است، جامعیّت دارد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این دین با این نگاه، مورد دشمنی هم قرار می گیرد؛ در همه‌ زمان ها اشرار عالم با یک چنین دینی مخالفت کرده‌اند، عنوان کرد: بنابراین وقتی که بعثت نبی اتّفاق می‌افتد و نبی مبعوث می شود و این ساز و کار اجرای حکم الهی مطرح می شود، مفسدان و مستکبران و استعمارگران و اخلالگران زندگی بشر، غارتگرها ، ظلمه با او مخالفت می کنند. چون ضدّ ظلم است، ضدّ غارت ثروت های بشری است، ضدّ تسلّط ناحقّ بر آحاد بشر است، اینهایی که اشرار عالم محسوب میشوند، طبعاً در مقابل پیغمبر می‌ایستند.

وی با تأکید بر اینکه برانگیختگی و حرکت انسان ها، نتیجه‌ حرکت پیامبران است، ادامه داد: این گونه نیست  که برانگیختگی پیغمبر و راهبری او، مردم را از تحرک در این میدان برکنار کند؛ برانگیختگی پیامبر به برانگیختگی انسانها منتهی می شود و جامعه را برانگیخته می کند؛ انسانها حرکت می کنند.

انقلاب اسلامی؛ مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما، استمرار مضمون بعثت نبوی است، عنوان کرد: انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت، با اندیشه‌ی بلند، با فداکاری پُررنگ و نمایان کند که این همان خطّ بعثت است که امام بزرگوار توانست آن را پر رنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است و شامل همه‌ زندگی انسان است؛ امام بزرگوار  ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضدّ ظلم، استبداد، استکبار بود، طرف‌دار مظلومان، محرومان و مستضعفان بود و عموم بشریّت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد و حرکت اساسی انقلاب این است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی که این انقلاب تشکیل شد و نظامی را بر اساس اسلام به وجود آورد که نظام جمهوری اسلامی است، همان حادثه‌ای که برای پیغمبران پیش می‌آمد تکرار شد؛ یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند.

ستیز و مقابله‌ نظام اسلامی با دشمنان خدا

وی بیان کرد: دو عنصر مهم بصیرت و صبر برای مواجهه با این دشمنی ها لازم است که  چنانچه این دو عنصر وجود داشته باشد؛  دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند؛ بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن و صبر یعنی استقامت در این راه، زاویه پیدا نکردن با این صراط مستقیم و پای فشردن بر حرکت در این صراط مستقیم و اگر تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد، این جامعه به‌ آسانی دستخوش تحرکات دشمن نخواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهداف دشمن در جنگ نرم قطع جریان تواصی در کشور است، اظهار کرد: دشمن دو هدف را در جنگ نرم دنبال می کند؛ یکی این است که این زنجیره‌ تواصی به حق و به صبر را قطع کند؛ دوم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهد که تبلیغات فراوانی هم دارند که حقایق عالم را راحت به عکس و به دروغ وارونه نشان بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در خصوص وظایف ما در قبال انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این بار سنگین امانتی که انقلاب اسلامی بر دوش ما، بر دوش ملت ایران گذاشته و راه سعادتی که جلوی آنها باز کرده، ما وظایفی داریم؛ از جمله‌ این وظایف، همین تواصی به حق و به صبر و شناخت دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن و تسلیم نشدن در مقابل دشمن و اعتماد نکردن به این دشمن غدّار است.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdccepqsx2bqis8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین